התקדמות דרמטית במגעים לעסקת חטופים | חדשות החג

    אתר קול חי 1 Comment on התקדמות דרמטית במגעים לעסקת חטופים | חדשות החג

    בכיר בחמאס לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP: ״אין בעיות מהותיות בהצעה הנוכחית להפסקת אש בעזה״ | שר החוץ המצרי סאמח שוכרי: ״אנחנו אופטימיים ביחס להשגת הפסקת אש בין ישראל לחמאס. הנחנו הצעה על השולחן, שני הצדדים לומדים אותה וצריכים למסור החלטה סופית. אנו קוראים גם לישראל וגם לחמאס לעשות ויתורים״ | משלחת ישראלית מקצועית צפויה לצאת מחר למצרים לקידום עסקת החטופים, מדובר במשלחת של גורמי מקצוע מטעם מוסד, שב״כ וצה״ל

    צילום: דובר צה"ל
    12:16
    16.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on לוין תקף: "הכל הפוך"; ישיבה סוערת בוועדת השרים על חוק הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חדשות החג:

    המגעים לשחרור החטופים: משלחת ישראלית מקצועית צפויה לצאת מחר למצרים לקידום עסקת החטופים, מדובר במשלחת של גורמי מקצוע מטעם מוסד, שב״כ וצה״ל. תשובת סינוואר תגיע, על פי ההערכות, בימים הקרובים. יש ויכוח על מספר החטופים שישוחררו – ישראל דורשת 33, חמאס מוכן ל-20. עוד לא ידוע מה אורך הפוגת אש – היא תלויה במספר החטופים שישוחררו.

    בכיר בחמאס לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP: ״אין בעיות מהותיות בהצעה הנוכחית להפסקת אש בעזה״.

    שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון: ההצעה הנוכחית שהוצגה לחמאס כוללת שחרור של אלפי אסירים פלסטינים והפסקת אש של 40 יום.

    שר החוץ המצרי סאמח שוכרי: ״אנחנו אופטימיים ביחס להשגת הפסקת אש בין ישראל לחמאס. הנחנו הצעה על השולחן, שני הצדדים לומדים אותה וצריכים למסור החלטה סופית. אנו קוראים גם לישראל וגם לחמאס לעשות ויתורים״.

    הערב – אזעקות בגליל המערבי ובשדרות. בצפון זוהו כ-15 שיגורים שחצו משטח לבנון, ללא נפגעים אך עם נזק ל-3 בתים במטולה, כשסה״כ מהבוקר כ-40 שיגורים מלבנון לישראל. בשדרות, שם האזעקה הופעלה לראשונה מזה כחודש, זוהה שיגור 1 שחצה מצפון רצועת עזה ויורט בהצלחה. בנוסף – זוהו שתי רקטות נוספות ששוגרו לעבר שטח הארץ, ונפלו במרחב הימי מול העיר אשדוד – לא הופעלו אזעקות בעיר.

    דובר צה״ל הגרי בהודעה לתקשורת הזרה, לקראת הכוונה הישראלית לפעול ברפיח ובצל הלחץ הבינלאומי הגובר: ״בשבועות האחרונים כמות הסיוע ההומניטרי שהועברה לרצועת עזה גדלה בצורה משמעותית. בימים הקרובים היא תמשיך לגדול עוד יותר. יותר סיוע מועבר לרצועת עזה מאשר שהועבר אי פעם. נרחיב גם את האזורים ההומניטריים הייעודיים ברצועה״.

    נתניהו וביידן שוחחו בליל החג. הבית הלבן: ״הנשיא חזר על עמדתו הברורה״ בנוגע לפעולה הצבאית ברפיח. השניים דנו בהגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועה, לרבות באמצעות הכנות לפתיחת מעברים חדשים. דנו בשיחות המתמשכות לשחרור החטופים, יחד עם הפסקת אש מיידית בעזה (הנשיא חוזר על עמדתו שהפסקת אש תגיע רק עם השבת החטופים ולא מנתק בין הדברים).

    אחרי יממה שלמה ללא אזעקות – הבוקר אזעקות הופעלו באזור קריית שמונה. צה״ל: זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון, מרבית השיגורים יורטו, ללא נפגעים או נזק. צה"ל תקף את מקורות הירי. הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות על המטח וטוענת שירתה אל מחנה גיבור – מפקדת חטיבה 769.

    שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בביקור בסעודיה: עומדת בפני חמאס הצעה נדיבה בצורה יוצאת דופן, עליו להחליט מהר. מקווה שהוא יקבל את ההחלטה הנכונה. בלינקן התייחס גם למבצע הישראלי ברפיח: ״טרם ראינו מישראל תוכנית למבצע ברפיח שמבטיחה את ההגנה על האזרחים״.

    לשכת גנץ: יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ נפצע ברגלו הבוקר, במהלך רכיבת שטח סמוך לקיבוץ יד מרדכי. לאחר בדיקה רפואית, נמצא כי השר גנץ סובל משבר בכף הרגל. השר עובר כעת טיפול ובדיקות נוספות בביה״ח תל השומר בסיומן צפוי להיות משוחרר לביתו.

    שר החוץ של האיחוד האירופי: מספר מדינות באירופה צפויות להכיר במדינה פלסטינית עד סוף חודש מאי.

    האחת של חמאס והשנייה של הג'יאהד האסלאמי: צה"ל השמיד שתי מנהרות טרור בבית חאנון בצפון רצועת עזה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שמאלנים גרמתם ש 20 חטופים ישוחררו .וששאר החטופים ישוחררו עוד 10 שנים