ארה"ב: יום לפני הבחירות זוכה כל מועמד לאחוזי תמיכה זהים

    יוסי ברויער ואריאל שרפר | צילום: ויקיפדיה Comments Off on ארה"ב: יום לפני הבחירות זוכה כל מועמד לאחוזי תמיכה זהים
    13:02
    04.06.24
    איתי גדסי No Comments on בן גביר בקרית שמונה: "הם שורפים כאן; נשיב מלחמה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יממה לפני פתיחת הקלפיות לבחירת נשיא ארצות הברית לארבע השנים הבאות, שני המתמודדים על התפקיד, הנשיא המכהן ברק אובמה, ויריבו הרפובליקני מיט רומני זוכים לקולות שווים בסקרים האחרונים:
    על פי סקר שערכה רשת התקשורת האמריקנית סי.אן.אן זוכים אובמה ורומני לארבעים ותשעה אחוזים כל אחד, וסקרים נוספים העניקו יתרון יציב של בין אחוז לארבעה אחוזים לטובת אובמה.

    על פי הסקר האחרון שפרסמה רשת ה-CNN זוכה כל אחד משני המועמדים לנשיאות ארה"ב ב-49% מהקולות.

    מאז תחילת מערכת הבחירות היה ברור כי הבחירות לנשיאות 2012 יוכרעו על חודו של קול. אובמה, שזכה בעבר לאחוזי תמיכה משמעותיים, איבד מעט ממעמדו להתייצב על אזור ה-50 אחוזי תמיכה. מנגד רומני, זוכה גם הוא לכחמישים אחוזי תמיכה, ובכל אירוע משמעותי ניתן לראות את אחוזי התמכה הבודדים עוברים ממועמד למועמד.

    עם תחילת שלב העימותים, זכה מיט רומני בעימות הראשון, בו אובמה היה נראה כמי שכפאו שד, מול רומני הזריז, החייכן והכריזמטי. אל העימותים הבאים הגיע אובמה הרבה יותר מוכן והציג נשיאות ממלכתית משהו.

    בסקר שערכה רשת הסי.אן.אן השיבו 56% מהנשאלים כי לנשיא המכהן ברק אובמה יש את התכונות שצריך להיות לנשיא, ו-55% טענו כך לגבי רומני.

    ניתן להניח כי תפקודו של אובמה כנשיא בעת הסופה, והודעתו כי הוא מזניח את כל נושאי הבחירות עד לאחר הטיפול בסופה ונזקיה, העניק לאמריקאים את התחושה והגאווה אותה הם מחפשים לראות בנשיא. ניתן לאמר כי צעדים אלו השיבו לו אי אלו אחוזים קריטיים למהלך הבחירות.

    זוהי מערכת הבחירות הראשונה בארה"ב בה אחוזי התמיכה במועמדים זהים לחלוטין, ולא ניתן לאמר מי יזכה במירוץ אל הבית הלבן.

    סקר שערך בתחילת השבוע ארגון ישראלי לעידוד הצבעה של אזרחים אמריקנים החיים בישראל קבע כי המנצח המועדף עליהם הוא המועמד הרפובליקני מיט רומני.



    0 תגובות