סכנת הגנרטורים והפתרון שדורשים במפלגות החרדיות | האזינו

    אסתי פלד No Comments on סכנת הגנרטורים והפתרון שדורשים במפלגות החרדיות | האזינו

    יו"ר דירקטוריון חברת החשמל לשעבר, יפתח רון טל, הסביר במהדורה המרכזית את הדרישה של המפלגות החרדיות לאוטומציה בחברת החשמל ואת הסכנות הכרוכות בשימוש בגנרטורים

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    13:33
    24.04.24
    קובי פינקלר No Comments on מגבול מצרים ועד רמת הגולן: יוצאים לדרך עם קובי פינקלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדרישה לחשמל כשר: האלוף במיל' יפתח רון טל, לשעבר יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, שוחח הערב (שלישי) עם אבי רבינא במהדורה המרכזית. "הדרישה  הזו היא לא מהיום, והיא לאפשר בשישי-שבת אוטומציה של ייצור החשמל, שיהיה ללא יד אדם וכך לא יהיה חילול שבת. זה אפשרי מבחינה טכנולוגית ומדבר בעניין של הקצאת משאבים", הסביר.

    לדבריו "נכון להיום כמאה אלך משפחות חרדיות מתחברות בימי שישי אחר הצהריים לגנרטורים פרטיים שעובדים על הסולר ומזהמים, מסכנים את המרחב הציבורי, מתבססים על תשתיות לא מאושרות וזה גם נורא יקר, פי ארבע בערך".

    עוד הוסיף: "החשמל עובר לבתים בתשתיות מאולתרות וזה סכנת נפשות. למשל ברמת בית שמש משתמשים בתשתיות של הוט להעברת חשמל".

    רון טל הדגיש: "הבקשה לא הייתה שלא לייצר חשמל אלא אוטומציה. אי אפשר לעשות את זה נקודתי. אני עשיתי את כל המו"מ מול המגזר החרדי בנושא במשך עשר שנים. רשות החשמל לא אישרה את זה בגלל שמדובר במימון של 80-100 מיליון שקל בשנה. ולא הסכימו להעביר את זה לתיקון חוק בכנסת. אם בודקים לגופו של עניין זה לגיטימי ואפשרי. האוכלוסייה הזו ראויה להיות מחוברת לחברת החשמל".



    0 תגובות