300 יום למלחמה באוקראינה | יומן החוץ

    שלמה ריזל No Comments on 300 יום למלחמה באוקראינה | יומן החוץ

    השפעות המלחמה באוקראינה על המחירים, המשאבים שאוזלים ועל הלקחים הנלמדים בכל מדינה | יומן החוץ עם שלמה ריזל

    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    300 ימים ימלאו בשבוע הבא למלחמה באוקראינה, ובכל יום שעובר היא משליכה יותר על העולם. על התייקרות המחירים, על משאבים שאוזלים ועל מדינות רבות שילמדו משני הצדדים לטוב ולמוטב.

    המלחמה המתמשכת משפיעה כמובן גם בהיבטים צבאיים ואחד הבולט שבהם הוא רזרבות של נשק שנאגרו במשך שנים ועתה נמחקו במחי יד. כולם מדברים על הרזרבות הרוסיות שנשחקות במהירות, אבל בודדים שמים לב גם לרזרבות שנעלמו לצבאות במערב, אחרי שנשק רב הועבר, לעיתים ללא אבחנה לידי האוקראינים.

    בהקלטה הזו נשמע מנכ"ל חברת ריית'און – אחת מיצריניות הנשק האמריקאיות הגדולות אומר כי הבעיה היא שב-10 החודשים הראשונים של המלחמה האמריקאים ניצלו כל כך הרבה רזרבות. לדבריו, למעשה ניצלנו רזרבות של 13 שנים של טילי סטינגר נגד מטוסים ורזרבות של 5 שנים של טילי נ.ט. מדגם ג'לווין. אז השאלה היא, איך אנחנו הולכים לחדש את המלאי הזה.

    השפעה נוספת של המלחמה, בעיקר באירופה, היא עליית מחירי האנגריה. זה מדיר שינה מעיני מנהיגי האיחוד האירופי, וכאן ניתן לשמוע את נשיא צרפת עמנואל מקרון אומר בתקשורת הצרפתית בהתייחסו להגבלות שהוטלו על האזרחים בנוגע לצריכת החשמל ולדיבורים על הפסקות חשמל יזומות כי "אל תיכנסו לפאניקה. פאניקה לא עוזרת, והיא חסרת בסיס. הממשלה פועלת להיערך לשעת חירום אם תידרש הפסקת חשמל למספר שעות".

    מה שעוד המלחמה הזו הציפה זה את הרפולביקות המוסלמיות בקווקז, שהן חלק מרוסיה הגדולה ששלחו עשרות אלפי אזרחים שלהם לחזית, להילחם עם הצבא הרוסי. כאן ניתן לשמוע קטעים מסרטון מדהים שמצאתי במרשתת הרוסית בו מטיף מוסלמי מגיע לדבר לפני חיילים מוסלמים ממוצא צ'צ'ני בחזית, תוך שהוא מצהיר כי השתתפותם במלחמה באוקראינה היא מלחמת ג'יאהד.

    עוד בהקשר זה, כאן ניתן לשמוע מטיף מוסלמי אחר האומר לחיילים שחוייבו להקשיב לו כי עמידתם לימין רוסיה, היא לטובת המוסלמים ברוסיה כולה.



    0 תגובות