סגן השר אבוטבול בסיור במשקים בשפלה: "נעשה הכל לסייע"

    אליהו גרין No Comments on סגן השר אבוטבול בסיור במשקים בשפלה: "נעשה הכל לסייע"

    סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול בסיור עם הצוות המקצועי במשרד החקלאות, בישובי השפלה לסקירה ולמידה על אתגרי המשק הישראלי: "למדתי שיש כיום בעידן הטכנולוגי והדיגיטלי ב"ה פתרון לכל בעיה נעשה הכל לסייע לכם יותר החקלאים היקרים הפועלים לשימור הקרקע כהנחיות האגף"

    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן שר החקלאות, משה אבוטבולקיים היום סיור מקצועי במחוז השפלה וההר, עם צוות לשכתו וצוות הבכיר והמקצועי של המשרד מהאגף לשימור קרקע בראשות: סמנכ"ל בכיר ד"ר דוד אסף, סגן מנהל האגף לשימור קרקע מר בני יעקובי, מנהל תחום תכנון פיזי וחקלאות משמרת מר אלון מאור, מתכננת שימור קרקע גברת צוף בלאו. מנהל מחוז השפלה וההר מר עופר אופן, והמתכנן במחוז מר אורן בן סידון.

    הסיור החל בישוב מבוא חורון במטעי הכרמים שסמוכים לישוב, שם שמענו סקירה מיוחדת ממרכז המשק שמעון בטר, והמגדל אורי בן זאב. על התמודדות בגידול הכרמים עם מצבי הגשם, תוך שמירת ההלכה שלא לנטוע כלאים במעברים, ששם צומחים עשביה שנועדה למניעת סחף הקרקע בשטף הגשם. ועל עוד גידולים חקלאים נוספים שמגדלים בישוב בן היתר רפתות, לולים, וגידולי שדה. ועל שנת השמיטה שהישוב על כל שדותיו שבת בשנת השמיטה באופן מלא.

    בהמשך הגיע סגן השר לישוב שעלבים נוף אילון, שם קיבלו את פניו מרכז המשק יששכר אורן, והמגדל יהונתן הראל, ונציגות מועצה אזורית גזר, מנהלת קיימות יחידה סביבתית גזר, שדות דן, אגף מרחב כפרי. גברת נופר ששון עופר, ומנהלת מחלקת תברואה במועצה גברת דיקלה בן יעקב. שסקרו בפני סגן השר על עבודת מכונת המזרעה איתה עובדים החקלאים בשדה, ועל כל הגידולים החקלאים הקיימים בישוב. בהמשך הסיור סגן השר ירד "לשטח". על מנת לראות את גידולי האבטיח, החומוס ועוד שמגדלים בישוב. לצד בעיות סחף הקרקע איתה מתמודדים החקלאים בישוב מידי חורף. וקיבל עדכון על שנת השמיטה שעברה על החקלאים ששבתו מלא ועל אלו ששעיבדו הכל לטובת אוצר בית דין.

    סגן השר סיכם את ביקורו ואמר: "למדתי היום בשני המקומות שסיירנו המון חומר מעניין. ככל שחושבים בטעות שמשרד החקלאות הינו יחסית קטן, אז חשוב לדעת שיש המון מה ללמוד ולעשות, במשרד הגדול הזה. בעיקר בהמון דברים חדשים, אותם אני למד בימים אלה. ובכלל חייבים לזכור תמיד שהמשרד הינו אחראי על כל הביטחון התזונתי של עם ישראל, על כל דבר שעם ישראל מכניס לפיו לאכילה ולצריכה ביום יום".

    "כחלק מסמכויות שהטיל עלי ידידי השר אבי דיכטר, זה גם נושא ניקוזי המים, ושימור הקרקעות, והמצוות התלויות בארץ. בראשות ידידי ד"ר דוד אסף, החכמנו ולמדנו היום עוד ועוד דברים בנושאים אלו, ואיך אתם החקלאים מתמודדים מול המצב בשטח, ולמדתי גם שבעידן הטכנולוגי והדגיטלי יש לכל דבר ב"ה פתרון מותאם כולל החלק ההלכתי. ואנו במשרד נעשה הכל לסייע לכם לחקלאים שומרי הקרקעות, ע"י האגף לשימור קרקע. הסיור אמנם תם, אבל לא נשלם. ואנו נמשיך לסייע לכם במנדט העומד לרשותנו. דלתי בלשכה בבית דגן, פתוחה לכם החקלאים לכל בקשה ועזרה, ואתם גם מוזמנים להגיע למטה החקלאים הנערך מידי יום שני בהשתתפות חקלאים ותיקים, ואנשי המשרד. שכולנו עומדים לשירותכם. ובשם ה' נעשה ונצליח"



    0 תגובות