לא יוצאים מהבית בלי מזרק: משרד הבריאות בקמפיין

    צבי טסלר No Comments on לא יוצאים מהבית בלי מזרק: משרד הבריאות בקמפיין

    בקמפיין מיוחד שמושק היום, פונה משרד הבריאות לאוכלוסיית הסובלים מאלרגיה מסכנת חיים במטרה להעלות את המודעות לנשיאת מזרק "אפיפן"

    צילום: Nati Shohat/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הבריאות מפרסם היום (רביעי) קמפיין המיועד לצעירים הסובלים מאלרגיה מסכנת חיים במטרה להעלות את המודעות לנשיאת מזרק אפינפרין ("אפיפן"). הקמפיין שיפורסם ברשתות החברתיות, מיועד לצעירים ויפורסם בעברית ובערבית.

    אלרגיה היא מצב שעלול לסכן חיים. רק השבוע פורסם כי צעיר בן 16 מירושלים, שיש לו אלרגיה לחלב, אכל גלידה חלבית והוא כעת מאושפז לאחר תגובה אנפילקטית (שוק אנפילקטי), מצב מסכן חיים לאחר החשיפה לחלב.

    תגובה אנפילקטית נובעת מאלרגיה מסכנת חיים, והיא מתרחשת כשאדם נחשף לחומר אליו הוא אלרגי. התגובה האנפילקטית מופיעה במרבית המקרים תוך דקות מרגע החשיפה לאלרגן. ההערכה היא כי 0.05% עד 2% מכלל האוכלוסייה ילקו בתגובה אנפילקטית לפחות פעם אחת במהלך החיים.

    נשיאת מזרן אפינפרין ושימוש בו בזמן אמת ובסמוך לתגובה אנפילקטית – יכולים להציל חיים.

    מזון הוא הגורם השכיח ביותר לתגובה אנפילקטית בילדים, מתבגרים ומבוגרים צעירים. בגילאים מבוגרים יותר הגורמים השכיחים ביותר לתגובה אנפילקטית הם אלרגיה לתרופות, עקיצות חרקים וחומרים נוספים.

    איך מזהים תגובה אנפילקטית?

    תפרחת אדומה ומגרדת היא התסמין השכיח ביותר, מלווה בצקת על פני העור, עם או בלי מעורבות דרכי הנשימה (נזלת, שיעול, קוצר נשימה, צפצופים, כיחלון ולעיתים צרידות). בנוסף, תיתכן מעורבות של מערכת העיכול הכוללת הפרעה בבליעה, כאבי בטן, הקאות ו/או שלשולים.

    מקרים קשים של תגובה אנפילקטית, בהם לא ניתן טיפול מיידי, עלולים להסתיים במוות. בנוסף, תגובה אנפילקטית קשה עלולה לגרום לדברים הבאים:

    • פגיעה בתפקוד הלב
    • ירידה בתפוקת הלב
    • ירידה בלחץ הדם
    • בלבול
    • חרדה
    • אובדן הכרה



    0 תגובות