מאחורי הקלעים: כך יפקחו על כשרות האוכל במירון

    נתי קאליש No Comments on מאחורי הקלעים: כך יפקחו על כשרות האוכל במירון

    הרב אריה פרומוביץ, מראשי מערכת הכשרות של העדה החרדית, העומד בראש צוות המשגיחים במטבח של מוסדות אור הרשב"י בל"ג בעומר מתאר את ההיערכות לאירוח ההמונים. "יותר ממאה אלף איש בתוך 30 שעות בתנאי שדה – זה אירוע שאין דומה לו בפיקוח של כשרות 'העדה החרדית'"

    צילום: אור הרשב"י
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אנשים נכנסים, אוכלים את המנה שלהם, מברכים ויוצאים, אבל לא יודעים כמה השקעה נעשית מאחורי הקלעים וכמה טרחות יש, בכדי שהמזון שייכנס לפיהם יהיה בתכלית ההידור וללא כל פקפוק", אומר הרב אריה פרומוביץ, מראשי מערכת הכשרות של העדה החרדית, העומד בראש צוות המשגיחים במטבח של מוסדות אור הרשב"י בל"ג בעומר.

    לבד מהעובדה שמדובר בפרק זמן קצר ביותר בו נדרשים להאכיל כמות אנשים גדולה ביותר. לדבריו, מדובר במטבח בתנאי שדה, שכבר הופך את ההשגחה למורכבת יותר, בשונה ממטבח קבוע בו יש תנאים אחרים לצד נהלים ברורים ומוכרים.

    אחרי תנאי הפתיחה הלא פשוטים בכלל, ישנו את הפיקוח הכשרותי במקום, כאשר מדובר על צוות של עשרות משגיחים שהחל מהשבוע שלפני ל"ג בעומר, הם יושבים במטבחים ומפקחים על כל המלאכה. קשה לתאר על אלו כמויות מדברים, אבל מדובר במאות טונות של חומרי גלם, פירות וירקות, בשר, מוצרי חלב ועוד, ואת הכל יש לבדוק ולהכין ללא סרך של פקפוק.

    במהלך השיחה מונה הרב פרומוביץ את ההתמודדויות הרבות שבשטח, הנראות לעיתים כדברים של מה בכך, אולם כל פרט דורש התייחסות לוגיסטית נרחבת וחשיבה מדוקדקת. המטבח החלבי – שהוא כמובן מופרד לחלוטין אפילו ברמת הקונטיינרים – על כל כליו המיוחדים, מתחיל לפעול למשך זמן ארוחת הבוקר, כאשר בזמן זה זורמים למקום אלפי יהודים שמקבלים פת שחרית כיד המלך.

    עם סיום זמן ארוחת הבוקר, שוב עובר המתחם תחלופה הכוללת ניקיון יסודי, לקראת המשך סעודות היום המתקיימות במתכונת בשרית עד אחר ליל מוצאי ל"ג בעומר. הרב פרומוביץ מבהיר: "אמנם ישנם אירועים גדולים, כמו שמחות נישואין בחצרות אדמו"רים וכיו"ב, אבל יותר ממאה אלף איש בתוך 30 שעות בתנאי שדה – זה בוודאי אירוע שאינו משתווה לכל אירוע אחר".

    לסיום, אומר הרב פרומוביץ, "אין ספק כי צריך המון סייעתא דשמיא שלא תארע דבר תקלה, במיוחד כשמדובר בכאלה תנאי שטח, והאכלתם של מאות אלפי יהודים בתוך פרק זמן כה קצר, ויש להתפלל ולייחל כי בזכות בעל ההילולא, התנא האלוקי, שהכל יתנהל כשורה – "יאכלו ענווים וישבעו".



    0 תגובות