זכיין אנג'ל בשיחה כואבת: "ירדו לי המכירות ב-50%"

    מערכת האתר 2 Comment on זכיין אנג'ל בשיחה כואבת: "ירדו לי המכירות ב-502"

    זכיין חרדי של אנג'ל בבני ברק, בשיחה זועמת למערכת "המהדורה המרכזית": "אין לי איך לשלם לעובדים, הפסדתי עשרות אלפים ביומיים. המחאה מוצדקת, והחברה חייבת להתעשת ולהגן על זכייניה. מבקש מחרדים להיכנס לחנות, לא לקנות לחם – אבל לקנות את יתר המאפים"

    צילום: Shlomi Cohen/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות השיח הציבורי על החרם הספונטני סביב מאפיית אנג'ל בכך שיו"ר דירקטוריון החברה, עומר בר לב הפגין מול בית מרן רה"י הגרי"ג אדלשטיין שליט"א והיכל ישיבת פוניבז' זכיין אנג'ל בבני ברק אומר למערכת "המהדורה המרכזית": "מתפלא על חברת אנג'ל שמתבצרת בעמדתה, וגורמת לנו להפסדים גדולים. אין לי איך לשלם לעובדים, הפסדתי עשרות אלפים ביומיים. המחאה מוצדקת, והחברה חייבת להתעשת ולהגן על זכייניה. מבקש מחרדים להיכנס לחנות, לא לקנות לחם – אבל לקנות את יתר המאפים"

    קודם לכן הסתבר כי למרות שחברת אנג'ל לא דיווחה למשקיעיה בבורסה על המשבר, מניית החברה נסחרה בעלייה קלה של 5 עשיריות האחוז, ולאחר מכן בירידה קלה. אך העובדה כי 42% מהלחם המפוקח משווק בידי מאפיית אנג'ל שמייצרת גם את הלחמים שמשווקות תחת המותג הפרטי רשתות רמי לוי ושופרסל וכן 'אחדות'. כ-36% מסל המוצרים שמוכרת אנג'ל לשוק הפרטי – לחמים בפיקוח, שאחראים על כרבע מהכנסות החברה.

    כאמור, המסחר במניית אנג'ל תנודתי וכעת עולה בכאחוז. לדברי גורם בכיר בתעשיה, מי שעשויים להכריע את הסיפור, אלו רשתות השיווק שפונות לציבור החרדי. אם יחליטו להוציא את אנג'ל מהמדפים, הפגיעה עשויה להיות נרחבת. תחום הלחם האחיד המאפיות המתחרות לא צפויות להגדיל את היקפי הייצור, בשל אי כדאיות כלכלית, מה שאומר שלא יהיה מי שיספק לישיבות ולמוסדות את הביקושים במקום אנג'ל.

    כתבנו צבי טסלר חשף כי ההוצאה על לחמים מפוקחים גבוהה בקרב שני העשירונים הנמוכים (חרדים) גבוהה פי 4 מההוצאה של העשירונים הגבוהים. לפי הדו״ח השנתי האחרון של אנג׳ל, פגיעה במותג החברה תשפיע השפעה גדולה על מעמד החברה. מה שמשפיע עוד באופן גבוה על הסיכון הוא עיכוב בעליית התעריף של הלחם בפיקוח ומחירי החיטה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      כואב הלב !
      שוב אבקש להתייחס לחרם של חלק מהמגזר החרדי על מאפיית אנג'ל בפרספקטיבה הלכתית יהודית.

      היתה טענה על יו"ר הדירקטוריון של מאפיית אנג'ל,
      נניח בצד לרגע את הבירור האם הטענה נכונה או לא נכונה, האם התכוון לפגוע או לא התכוון, וכמה היה קרוב לביתו של מרן הרב גרשון אדלשטיין שליט"א

      ( אגב באיזה טווח של קירבה לבית הרב זה נחשב פגיעה, כמה מטרים מדובר ? אף אחד עוד לא הלך למדוד ?)

      במקרה זה הפגיעה היא לא רק ביו"ר הדירקטוריון, אלא באנשים כשרים רבים נוספים.

      והגמרא אומרת שגרמא בנזיקין אסור – אסור לספר דבר שאם יתפרסם יכול לסבב רעה לחברו, גם באופן עקיף. לפיכך, כל דיבור שהוא, ואפילו אין הוא דיבור של גנאי, שעלול לגרום נזק למישהו, הריהו בגדר לשון הרע ואסור לספרו.

      וכמו כן דברי גנאי נחשבים כלשון הרע אפילו כשהגנאי ידוע לכל, וזאת מהטעם הנזכר לעיל שעצם הדיבור בגנות הזולת הוא איסור בפני עצמו.

      אסור לחזור ולספר דברי גנאי על יהודים שהופיעו בעיתונות. לעיתים קרובות מפרסמים העיתונים דברים מפי השמועה ועל כן אסור אפילו להאמין לדברים אם העיתון הוא מקורם היחיד. אפילו לאחר אימות הדברים, אסור לחזור ולספרם.

      ובנוסף ייחוס האשמה של מעשיו של היחיד על חברת אנג'ל כולה היא ייחוס סובייקטיבי ולא אובייקטיבי, שכן זהו עניין הנתון לפרשנות.

      נמצא שהחרם הזה מקורו באיסורי תורה ויש לשוב עליו בתשובה שלימה בין אדם לחבירו, ובין אדם למקום.

      לכן שובו והשיבו מדרכיכם הרעים (יחזקאל לג) והשיבו וחיו (שם יח)

    2. 1

      כואב הלב !

      נראה כי יוזמי החרם עברו על לשון הרע וגרמא בנזיקין

      שכן במקרה זה הפגיעה היא לא רק ביו"ר הדירקטוריון, אלא באנשים כשרים רבים נוספים.

      והגמרא אומרת שגרמא בנזיקין אסור – אסור לספר דבר שאם יתפרסם יכול לסבב רעה לחברו, גם באופן עקיף. לפיכך, כל דיבור שהוא, ואפילו אין הוא דיבור של גנאי, שעלול לגרום נזק למישהו, הריהו בגדר לשון הרע ואסור לספרו.

      וכמו כן דברי גנאי נחשבים כלשון הרע אפילו כשהגנאי ידוע לכל, וזאת מהטעם הנזכר לעיל שעצם הדיבור בגנות הזולת הוא איסור בפני עצמו.

      וכן אסור לחזור ולספר דברי גנאי על יהודים שהופיעו בעיתונות. לעיתים קרובות מפרסמים העיתונים דברים מפי השמועה ועל כן אסור אפילו להאמין לדברים אם העיתון הוא מקורם היחיד. אפילו לאחר אימות הדברים, אסור לחזור ולספרם.

      ובנוסף ייחוס האשמה של מעשיו של היחיד על חברת אנג'ל כולה היא ייחוס סובייקטיבי ולא אובייקטיבי, שכן זהו עניין הנתון לפרשנות.

      נמצא שהחרם הזה מקורו באיסורי תורה ויש לשוב עליו בתשובה שלימה בין אדם לחבירו, ובין אדם למקום.

      לכן שובו והשיבו מדרכיכם הרעים (יחזקאל לג) והשיבו וחיו (שם יח)
      קישור אל הלכות לשון הרע רלוונטיים בתחתית התגובה

      https://ashoova.co.il/defamation/