- רדיו קול חי - -

זכיין אנג'ל בשיחה כואבת: "ירדו לי המכירות ב-50%"

בעקבות השיח הציבורי על החרם הספונטני סביב מאפיית אנג'ל בכך שיו"ר דירקטוריון החברה, עומר בר לב הפגין מול בית מרן רה"י הגרי"ג אדלשטיין שליט"א והיכל ישיבת פוניבז' זכיין אנג'ל בבני ברק אומר למערכת "המהדורה המרכזית": "מתפלא על חברת אנג'ל שמתבצרת בעמדתה, וגורמת לנו להפסדים גדולים. אין לי איך לשלם לעובדים, הפסדתי עשרות אלפים ביומיים. המחאה מוצדקת, והחברה חייבת להתעשת ולהגן על זכייניה. מבקש מחרדים להיכנס לחנות, לא לקנות לחם – אבל לקנות את יתר המאפים"

קודם לכן הסתבר כי למרות שחברת אנג'ל לא דיווחה למשקיעיה בבורסה על המשבר, מניית החברה נסחרה בעלייה קלה של 5 עשיריות האחוז, ולאחר מכן בירידה קלה. אך העובדה כי 42% מהלחם המפוקח משווק בידי מאפיית אנג'ל שמייצרת גם את הלחמים שמשווקות תחת המותג הפרטי רשתות רמי לוי ושופרסל וכן 'אחדות'. כ-36% מסל המוצרים שמוכרת אנג'ל לשוק הפרטי – לחמים בפיקוח, שאחראים על כרבע מהכנסות החברה.

כאמור, המסחר במניית אנג'ל תנודתי וכעת עולה בכאחוז. לדברי גורם בכיר בתעשיה, מי שעשויים להכריע את הסיפור, אלו רשתות השיווק שפונות לציבור החרדי. אם יחליטו להוציא את אנג'ל מהמדפים, הפגיעה עשויה להיות נרחבת. תחום הלחם האחיד המאפיות המתחרות לא צפויות להגדיל את היקפי הייצור, בשל אי כדאיות כלכלית, מה שאומר שלא יהיה מי שיספק לישיבות ולמוסדות את הביקושים במקום אנג'ל.

כתבנו צבי טסלר חשף כי ההוצאה על לחמים מפוקחים גבוהה בקרב שני העשירונים הנמוכים (חרדים) גבוהה פי 4 מההוצאה של העשירונים הגבוהים. לפי הדו״ח השנתי האחרון של אנג׳ל, פגיעה במותג החברה תשפיע השפעה גדולה על מעמד החברה. מה שמשפיע עוד באופן גבוה על הסיכון הוא עיכוב בעליית התעריף של הלחם בפיקוח ומחירי החיטה.