סגירת מעגל: צה"ל עצר מחבלים שהשתתפו בחטיפת יהודים

קובי פינקלר No Comments on סגירת מעגל: צה"ל עצר מחבלים שהשתתפו בחטיפת יהודים

"אף מחבל לא הצליח לברוח": בפעילות צה"ל בבית החולים שיפא, חודשיים לאחר שכבר יצא משם, נעצרו עד כה 650 מחבלים, 140 נוספים חוסלו. בין היתר נתפסו מפקד המודיעין של חמאס בעזה ומפקדי שטח נוספים של החמאס והג'יהאד האיסלמי. מספר לוחמים נפצעו מירי פצצות מרגמה. בין העצורים – מחבלי נוח'בה שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר ובעצמם חטפו יהודים מיישובי העוטף

צילום: דובר צה"ל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מעצר של בכירי מטה הגדה של חמאס, מפקדי גזרות ומערכים, כניעת פעילי גא״פ ומעל ל-140 מחבלים שחוסלו בחילופי אש: כוחות צה״ל ושב״כ בהובלת אוגדה 162 ממשיכים במבצע המיוחד בשיפא ומעמיקים את הפגיעה במפקדת הטרור של צפון הרצועה

השבוע הובילו צק״ח 401, שייטת 13, לוחמי ורכזי שב״כ בפיקוד אוגדה 162 את המבצע המיוחד בבית החולים שיפא. האוגדה פועלת במרחב צפון ומרכז רצועת עזה תוך פגיעה משמעותית ביכולות של ארגון הטרור חמאס.

עד כה נעצרו כ-600 מחבלים וחוסלו בחילופי אש מעל ל-140 מחבלים. במהלך הסריקות בבית החולים אותרו אמצעי לחימה רבים ומסמכים מודיעיניים אשר תורמים להמשך הלחימה.

פעילי הגא״פ במתחם בית החולים קיבלו החלטה להיכנע וביניהם בכירים אשר הועברו לחקירה בשב״כ, ביניהם: חואסם סלאמה׳ – אחראי תיק התצפיות בחטיבת עזה ואחיו ואסם סלאמה׳ – אחראי מערך ההסברה הקרבית בעזה של הגא״פ.

כמו כן, בין העצורים ישנם שלושה בכירים במטה הגדה של חמאס, אשר מכווינים פעילות טרור מיו״ש והועברו לחקירת שב״כ: עמר עצידה, ראש ועדת שכם האחראי על פעילות טרור של חמאס בגזרה, מחמוד קואסמה ממתכנני ומממניי חטיפת שלושת הנערים ב-2014 וחמדאללה חסן עלי קידם בשנים האחרונות פעולות טרור ביו״ש.

הלחימה במרחב בית החולים נמשכת תוך מגעים רבים עם האויב וחילופי ירי. הכוחות ממשיכים לפעול ולסרוק את המרחב, לאתר אמל״ח ולעצור מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים.

בצה"ל מספרים עוד כי ההיערכות לפעולה נמשכה כחודש ימים ובסופו של דבר מהרגע שיצאו הכוחות לדרך בתוך 16 דקות היה כל מתחם בית החולים מכותר ואף מחבל לא הצליח לברוח.

בצה"ל הורידו בימים האחרונים כ-6000 פלסטינאים דרומה דרך מסדרון ונקז כדי לאפשר את המשך הפעילות שם.



0 תגובות