- רדיו קול חי - -

י-ם של טרור • מאבטחים נפצעו בירושלים ובפסגות, ניסיונות פיגוע נוספים נכשלו

שני מחבלים פלסטינים דקרו מאבטח בתחנת הרכבת הקלה בשכונת פסגת זאב בירושלים, ופצעו אותו באורח בינוני.

מהמשטרה נמסר כי המאבטח שפונה לשערי צדק במצב בינוני הצליח לבצע ירי ולנטרל את אחד המחבלים. נוסעים ברכבת השתלטו על המחבל השני עד להגעה המהירה של השוטרים.

סכין, פיגוע [1]

הסכין, צילום: דוברות המשטרה

מדיווח ראשוני של מד"א נמסר כי  "בשעה 12:12 נמסר למד"א מרחב ירושלים על חשד לפיגוע דקירה בתחנת הרכבת הקלה, ברחוב אלוף יקותיאל אדם בשכונת פסגת זאב בירושלים. נמסר על נפגע אחד, צוותי מד"א בדרכם".

פיגוע, פסגת זאב, מחבלים, משטרה, מ''ב [2]

פראמדיק מד"א דוד דלפן היה ברכבו הפרטי בסמוך למקום סיפר: "ראיתי רכבת עומדת ובמקום היו כוחות גדולים של שוטרים ומאבטחים ובסמוך לרכבת שכב על שפת המדכה צעיר כבן 24 בהכרה מלאה עם פצעי דקירה שטחיים בגופו. הענקו לו במקום טיפול רפואי ראושני מהיר והעלנו אותו לאמבולנס".

הפראמדיקים של מד"א אהרון אדלר ואליעזר אסולין שפינו את הפצוע סיפורו: "במהלך הדרך הפצוע היה בהכרה מלאה ותיקשר איתנו. הוא סבל מפצעי דקירה שטחיים בראש ובפלג גופו העליון, במהלך הפינוי לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי שכלל: עצירת דימומים וחבישות ומתן נוזלי ומצבו הוגדר קל עד בינוני ויציב"

זמן קצר לאחר מכן, אירע ניסיון פיגוע דקירה בשער שכם, על פי הדיווח של המשטרה, שני מאבטחים שהלכו ברחוב הנביאים לכיוון שכם הבחינו בפלסטיני שהולך אחריהם. בשלב מסויים המחבל שלף סכין והתקדם לעברם. המאבטחים ביצעו ירי וניטרלו אותו.

בנוסף בסמוך לשעה 15:00 נזרקו אבנים לעבר מאבטח באזור הכניסה להתנחלות פסגות. המאבטח נפצע באורח קל.

בשעה 15:13 ניסה מחבל פלסטיני לדקור חייל מג"ב במחסום הקיוסק המצוי מזרחית לירושלים. לוחמי מג"ב הצליחו לירות לעברו ולנטרלו, ובכך מנעו פיגוע נוסף.

שער שכם, פיגוע, אמבולנס [3]

עודכן בשעה 15:19.