על גישור, מגשרים ומה שביניהם

    כדי שהצדדים יוכלו להתנהל בחופשיות במהלך הגישור קבע המחוקק שכל הליך גישור יהיה חסוי ולא יהיה ניתן להשתמש בבית משפט במה שנאמר בהליך הגישור יתרה מכך גם לא ניתן להזמין את המגשר להעיד על מה שנאמר בהליך הגישור
    אתר קול חי No Comments on על גישור, מגשרים ומה שביניהם

    ברמה החינוכית-המודל של הגישור כ"כ יעיל שהוא מתאים לכל סוגי הסכסוכים אפילו ברמה המשפחתית בין הילדים אפשר להיעזר בשפה הגישורית להתגבר על קונפליקטים

    כדי שהצדדים יוכלו להתנהל בחופשיות במהלך הגישור קבע המחוקק שכל הליך גישור יהיה חסוי ולא יהיה ניתן להשתמש בבית משפט במה שנאמר בהליך הגישור יתרה מכך גם לא ניתן להזמין את המגשר להעיד על מה שנאמר בהליך הגישור
    14:19
    18.04.24
    מיכל ירושלמי No Comments on מגיע לך כתר: גיטי שוורץ במסר מיוחד לנשות החיל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשנים האחרונות פרץ לתודעה המושג של גישור ומגשרים. מומחי מרכז ינ"ר המכשירים מגשרים בטור מקצועי אודות עולם הגישור.

    מה זה גישור?
    מהות הליך הגישור הינה לנסות לפתור סכסוך משפטי בין בעלי דין באמצעות הסדר מוסכם במסגרת הליך שיתנהל מחוץ לבית המשפט כאלטרנטיבה להליך המשפטי ובמטרה להדיר את רגלי הצדדים מבתי המשפט.

    להליך הגישור שתי יסודות: משא ומתן והסכמה.

    המגשר נועד עם הצדדים במטרה שההליך יסתיים בהסכם המקובל עליהם מחוץ לכתלי בית המשפט מדובר למעשה בהליך של משא ומתן אותו מנווט המגשר אשר אינו מוסמך להכריע בו (בניגוד לבורר למשל) ומטרתו היא שהצדדים יגיעו להסכמה משותפת בהתחשב באינטרסים ובצרכים שלהם. הליך הגישור לא מבוסס בהכרח על נורמות משפטיות ומתנהל באופן של שיתוף פעולה בין הצדדים למציאת פתרון שיתאים להם ויסיים את הסכסוך בסיועו של המגשר.

    בהבדל מההליך המשפטי בבית המשפט, בו צד אחד "מנצח" וצד שני "מפסיד" הרי שבהליך הגישור אין מי שמנצח או מפסיד

    על איזה בעיות הגישור נותן פתרונות?

    ברמה החינוכית-המודל של הגישור כ"כ יעיל שהוא מתאים לכל סוגי הסכסוכים אפילו ברמה המשפחתית בין הילדים אפשר להיעזר בשפה הגישורית להתגבר על קונפליקטים.

    גישור עסקי כשמתפתח סכסוך בין בעלי עסקים או שותפים בעסק כמו"כ אם אדם רכש מוצר ואינו מרוצה

    גישור בקהילה כיום ישנם מרכזי גישור שנותנים מענה לסכסוכים בקהילה כגון סכסוך על ירושות ובין שכנים וכד'

    גישור לגירושין זוגות שבחרו להיפרד יוכלו להיעזר בגישור כדי להסדיר בהסכמה את הנושאים שעל הפרק כגון הורות משמורת מזונות ילדים חלוקת רכוש

    מהו היתרון של גישור לעומת הליך משפטי?

    קצר יותר בד"כ הליך גישור כולל מספר מפגשים עם שני הצדדים וכ"א לחוד מרווח הזמן בין המפגשים קצר להבדיל מהליך משפטי שבין ישיבה לישיבה ישנו מרווח של חודשים.

    זול יותר חשוב לציין כי הליך הגישור בדרך כלל זול הרבה יותר מהתדיינות משפטית.

    הצדדים שותפים לפתרון הנסיון מלמד אם וכאשר הליך הגישור מסתיים בהצלחה תחושת שני הצדדים טובה יותר פחות עוינות ואין תחושה שנעשה לי עוול.

    עיבוד רגשי כל סכסוך כרוך בכעס איבה ומרמור בהליך הגישור בנוסף ליישוב הסכסוך נותנים ביטוי גם לרגשות כך שבסיום ההליך בד"כ ישנה הקלה גם בצד הריגשי

    וולונטרי הליך הגישור מבוסס על רצון שני הצדדים ואינו מחייב לכן בכל שלב יש באפשרות הצדדים להפסיק את הגישור ולפנות להליך משפטי.

    חסיון כדי שהצדדים יוכלו להתנהל בחופשיות במהלך הגישור קבע המחוקק שכל הליך גישור יהיה חסוי ולא יהיה ניתן להשתמש בבית משפט במה שנאמר בהליך הגישור יתרה מכך גם לא ניתן להזמין את המגשר להעיד על מה שנאמר בהליך הגישור (למעט מקרים יוצאי דופן).

    מי יכול להיות מגשר?
    בצד הרישמי כדי להיות מגשר ישנה אפשרות להוציא תעודה בסיסית של מגשר מוסמך וכדי להיות מגשר לגירושין יש צורך לעבור הכשרה נוספת בנוסף קיים קורס פרקטיקום שבו מתמחים המגשרים באופן מעשי לגשר בתיקים שמופנים מבית משפט.

    אך כדי להיות מגשר טוב מהבחינה המקצועית חייב שלמגשר יהיו מספר כישורים.

    קבלת האחר ואי שיפוטיות
    אומנות ההקשבה
    יכולת אמפטית
    יצירתיות בפתרון בעיות .

    חובתו של המגשר לנהוג בהגינות, בתום לב וללא משוא פנים על המגשר להקפיד על כך שאינו נמצא במצב של ניגוד עניינים.



    0 תגובות