המשימה: ותן חלקנו בתורתך

    יוסי ברויער Comments Off on המשימה: ותן חלקנו בתורתך
    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בבני ברק נערך אמש סיום הש"ס לנשות מסיימי הדף היומי  בשיאו של האירוע המרגש בירכו את הקהל נשות האדמו"רים הרבניות מויז'ניץ, גור ובעלז • רדיו קול חי מגיש את ההקלטות הנדירות

    מאת: דבורה גינזבורג

    אלפי נשים חרדיות השתתפו אמש בכנס גדול וייחודי הנערך אחת לשבע שנים, לרגל סיום לימוד הדף היומי. שבועות אחדים אחרי מעמדי סיום הש"ס המפוארים בארץ ובעולם הגיע גם תורן של אלה שנמצאות מאחורי הקלעים, לזכות בהערכה המגיעה להן.

     לכנס, שנערך ברחבת הסמינר לבנות "אור החיים" בבני ברק, הגיעו נשים מכל הזרמים והעדות. מבוגרות לצעד צעירות, מטפחות לצד פאות וגם נערות צעירות שחולמות להקים "בית של תורה".

    מארגנות הכנס הגדירו אותו ככזה שנועד  "לברך ולהוקיר את ציבור הנשים התומכות בבעליהן בלימוד "הדף היומי" מתוך מסירות". תחת הכותרת "ותן חלקנו בתורתך" ביקשו המארגנות להביע הערכה כלפי הנשים שתרמו מזמנן ועודדו את הבעלים להתמיד במשימת לימוד הדף היומי במשך מעט יותר משבע שנים, למרות הקשיים היומיומיים.

    האירוע המרשים שמאחוריו עמדה חברת הפקות גדולה, נפתח בהקרנת קטעים מכנס סיום הש"ס הגדול של ארגון "דרשו" שנערך בתל אביב במעמד גדולי התורה. הצפייה ברגעי השיא שם, הכניסה את הנשים לאווירה של התרגשות מתוך ההתבוננות בגדולי הדור המכבדים את המעמד בנוכחותם.

     שיאו של הערב היה כאשר נשות האדמו"רים תליט"א מבעלז, גור וויז'ניץ, עלו על הבמה לברך את קהל הנשים, ובעת כניסתן נעמדו קהל הנשים על רגליהן. הרבניות, שאינן נוהגות להופיע בציבור וכל שכן להשמיע את קולן, ביקשו בהזדמנות זו לעורר, לחזק ולברך את הקהל.

    הרבנית מויז'ניץ, אשת האדמו"ר מויז'ניץ, קראה לנשים להקפיד על גדרי הצניעות. "לצערנו ולבושתנו היום הצניעות היא בדרגה מאוד מאוד נמוכה זה כואב לראות איך שהבעל דבר כל כך מסוגל להעביר את האדם אחר הדעת וללכת להימשך אחר מה שרואים ברחוב. הבגדים היום כל כך לא מסמלים את האישה היהודייה, החרדית"

    הרבנית מגור, אשת האדמו"ר מגור, המליצה לנשים לכוון בתפילת שחרית במילים "והערב נא.. את דברי תורתך בפינו" על מנת לגרום להן לאהוב את התורה למרות שאינן לומדות אותה בפועל.

    הרבנית מבעלז, אשת האדמו"ר מבעלז, קראה לנשים לשמור על הדיבור בתוך הבית ולהרבות בתפילה דווקא בעת הדלקת הנרות. היא קראה לנשים להסתפק במועט ולא לשאוף אחר תענוגות העולם הזה.

    בסיום הכינוס נקראו הנשים להצטרף בעצמן ללימוד תורה באמצעות ארגון איילת השחר המפעיל את המיזם 'חברותא'. במסגרת המיזם לומדות 4,700 נשים חרדיות חברותא טלפונית עם נשים לא דתיות, וכך מקרבות אותן לתורה.

    האזנה לדבריהן של הרבניות כפי ששודרו בתכנית עניין משפחתי עם רחל פסטג ברדיו קול חי:



    0 תגובות