אוסדיטשר הכריז: שורשי אולי מפולניה אבל היום אני עדני…

    דוד קורצוייל 1 Comment on אוסדיטשר הכריז: שורשי אולי מפולניה אבל היום אני עדני…
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במלאות 20 שנה לפעילות מוסדות זכור ליעקב התכנסו אמש בני הקהילה לערב מרשים ויוקרתי במלון לאונרדו סיטי טאוור בראשות רב הקהילה הגאון רבי נתנאל זכריהו ובהשתתפות חה"כ יגאל גואטה וסגן ר"ע ב"ב אליהו דדון.

    תחילה צפו המשתתפים בהקרנה מרגשת שבה תוארו קורות דברי הימים של יהודי הקהילה, מתיאור החיים בעיר עדן בפי זקני העדה, הפרעות שחוו שם ועד העליה לארץ הקודש .כשמיד לאחר מכן צפו בהקרנה על פעילות המוסדות לאורך השנים בעזרה ונתינה לזולת, העמדת דיינים ומורי הוראות בכולל האברכים והרבצת התורה בארץ ובלונדון והכל בניצוחו ותחת שרביט הנהגתו של רב הקהילה המסור הגאון רבי נתנאל זכריהו שליט"א.

    יו"ר האירוע, עו"ד משה יצחק אויסדיטשר, תיאר בדבריו את פגישתו הראשונה עם הרב והקשר שנוצר בעקבותיו. הוא סיפר כיצד הוקסם מאישיותו, והעיד שגם עורכי הדין החילוניים שבמשרדו החלו להניח תפילין אחרי שפגשו לראשונה ברב, ולא נחה דעתו עד שהצהיר: "אמנם שורשיי נטועים בפולניה, אבל היום אני עדני…"

    את המשא המרכזי נשא רב הקהילה הגר"נ זכריהו. בדבריו חשף לראשונה בפני הציבור על שטח רחב ידיים שהוקצה בעיר בני ברק למוסדות זכור ליעקב שם ייבנה בעז"ה בית המדרש וירוכזו כלל הפעילויות לתועלת הציבור הרחב.

    בהמשך, סיפר בהתרגשות על ביקורו בביתה של משפחה נזקקת שמתוך שאלותיהם הבין כי מאכלם היחיד המהווה את "סעודת" השבת הוא גביע אשל וסלט ירקות. קריאתו לבוא ולסייע הדהדה בחלל האולם: "עיזרו לנו לעזור להם, אחינו בשרנו הם ואסור לנו להתעלם."

    את דבריו חתם בברכה לכל המשתתפים שיזכו להיות תמיד מהנותנים ולא מהנוטלים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נראה שהוא בונה על משבצת התימני בש"ס