"לכל רקטה יש כתובת, אנחנו מקווים שהכתובת תהיה שטחים פתוחים"

    דבורה גינזבורג | צילום: אתר משטרת ישראל Comments Off on "לכל רקטה יש כתובת, אנחנו מקווים שהכתובת תהיה שטחים פתוחים"
    10:12
    02.06.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "זו ההצעה שישראל העבירה לחמאס, אבל ביידן תיבל את זה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב יוסף חיים בלוי רבה של אשקלון מאמין שהזכויות הרבות ולימוד התורה של תושבי עירו מגינות עליהם מפני הרקטות מעזה

     

    תושבי אשקלון והסביבה "זכו" לעוד יום לא שקט בגזרה שלהם. עד עתה נפלו מרבית הרקטות בשטחים פתוחים ולא גרמו, ב"ה, לנפגעים או לנזק. התושבים כבר התרגלו למצב הלא נעים ולצורך לרוץ למרחבים המוגנים, וגם רבני הערים באזור התרגלו להפוך בעיתות כאלה לאוזן קשבת ומקור של עידוד לתושבים.

    "כששואלים אותי מה לעשות אני אומר לתושבים לבטוח בהשם" אומר הרב יוסף חיים בלוי, רבה של אשקלון בראיון לאתר קול חי "לכל רקטה יש כתובת ואנחנו מקווים שהכתובת תהיה בשטחים פתוחים. היה לנו כבר מקרה שהאזעקה תפסה אותנו באמצע תפילה בבית הכנסת עם מאות מתפללים- אמרתי להם בטוח שפה לא הכתובת, בית כנסת הוא מקום של תפילה וכאן לא יפלו טילים".

    ואכן, אלפי טילים ורקטות ירו מחבלי חמאס בשנים האחרונות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום אך באורח נס רק מעטים נפגעו. לרב בלוי יש הסבר לתופעה: "אני מאמין שיש הרבה זכויות לעיר הזו, יש הרבה בעלי תשובה, הרבה חסד, המצוות מגינות עלינו ואנחנו מתפללים כל יום שלא יפגע אף אחד. למרות הכול, יש הרבה זכויות לעם ישראל, כשבאתי לאשקלון לפני 50 שנה להרביץ תורה- בקושי היו כאן דתיים, היום יש לנו מאות שיעורי תורה יש הרבה שיפור, הרבה בזכות עדות המזרח".

    לדברי הרב, מאז הצבתה של מערכת כיפת ברזל ליד אשקלון ישנו שיפור במצב הביטחוני אבל כששואלים אותו אם הוא סומך על ראש הממשלה ושר הביטחון שיעשו סדר בעזה ויחזירו את הביטחון לתושבי הדרום הוא אומר "אני סומך רק על הקדוש ברוך הוא". את הראיון הקצר חותם הרב בלוי ב'וורט' אותו הוא נוהג לומר לתושבים: "אומרים ש"אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים" זה נכון, אבל צריך לזכור שכשילד רוצה להישען על אבא, הוא צריך להתקרב אליו".

     



    0 תגובות