"אם לא אקבל את הסיעוד הממלכתי לאחר החג, אצור משבר"

    מאד מפריע לי זה נושא השבת שאני רוצה שהוא יהיה מאחורינו. על שמה של מפלגתנו רשום יהדות התורה והשבת. אנחנו נחליט ונתייעץ עם מועצת גדולי התורה לגבי משבר אם לא יהיה פתרון
    עמית דניאל 2 Comment on "אם לא אקבל את הסיעוד הממלכתי לאחר החג, אצור משבר"

    שר הבריאות, יעקב ליצמן, שוחח הבוקר עם אריה ארליך ויוסי אליטוב ואמר "נראה לי שמשרד האוצר עובד עלי בנוגע לסיעוד שאני דורש" • על לפיד "גם גויים חובשים כיפה כשהם באים לכותל" • על הפופולאריות שהוא זוכה לה "גם דרעי וגפני זוכים לה בתחומיהם" • מבחינתו לא היה משבר 'תאגיד', הוא חושש מהקפאה ביו"ש ומה הוא ענה לביבי כשזה שאל אותו על הימנעותו מביקור בחומה הסינית?

    סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, במליאת הכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    מאד מפריע לי זה נושא השבת שאני רוצה שהוא יהיה מאחורינו. על שמה של מפלגתנו רשום יהדות התורה והשבת. אנחנו נחליט ונתייעץ עם מועצת גדולי התורה לגבי משבר אם לא יהיה פתרון
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבריאות, יעקב ליצמן, שוחח הבוקר עם אריה ארליך ויוסי אליטוב ב"חמישי בשניים" לשיחת סיכום מושב החורף.

    בפתח דבריו אמר כי יש נושא שהוא נמרגיש שעובדים עליו וכי אם לאחר חג הפסח הוא לא יקבל אותו הוא יצור משבר "לא מתכוון לוותר על הסיעוד הממלכתי אם לא יתנו לי את זה לאחר החג אצור משבר" לשאלה מי עובד עליו, ענה "אני חושב משרד האוצר".

    כשנשאל על מצבו בסקרים ועל התמיכה שהוא זוכה לה גם בקרב קהלים שאינם שומרים תורה ומצוות, אמר "הסקרים לא מדברים אלי. פתאום ביום בהיר אחרי שכמה וכמה פעמים הייתי השר הכי פופולארי החליטו כמה עיתונים ביחד כל אחד בדרכיו הוא. הם לא אהבו שאני פופולארי" האשים ואמר כי הוא חושב שגם דרעי וגפני פופולארים בתחומם בקרב הציבורים השונים.

    בהקשר לפסיקת השופט רובינשטיין כי ליצמן יכהן כשר, פסיקה שהגיעה לאחר עתירת יאיר לפיד, אמר "לפיד חזר בתשובה בזה שהוא אילץ אותי להיות שר" ואם תהיתם האם אנו לקראת יחסים חדשים בין ליצמן ולפיד הבהיר ליצמן "לא מתכוון לשנות את יחסי כלפיו. רק בעניין השר הוא חזר בתשובה אבל בשאר הדברים לא. מה זה חוזר בתשובה? כשיתמוך בתקציב ישיבות ובהסדר עם החרדים בעניין גיוס זה לחזור בתשובה. לכותל גם גויים באים עם כיפה. מעולם לא רציתי את התפקיד הזה (שר) ולא חשבתי שצריך לשנות את מה שהיה נהוג. הדש הממלכתי שהיה עלי בסין היה מסיבות ביטחוניות" אמר.

    עובד עליו? | שר האוצר, משה כחון
    שר האוצר משה כחלון

    אמיל סלמאן

    עם זאת אומר ליצמן כי בכל זאת יש פעמים בהם הוא נהנה מעצם תפקידו ואומר "השר מוסיף אני לא אשקר לך אבל" מדגיש ליצמן "מועצת גדולי התורה אישרה את תפקיד השר רק על תפקיד הבריאות לא על תפקידים אחרים" על השופט רובינשטיין אומר ליצמן "אותו פסק דין שהוא פוסק עלי, מראה על אי אהבת חרדים. נתניהו יכול להיות שר תקשורת ועוד תיקים אבל בריאות לא?" כשעלתה הטענה כי אולי הפסק ניתן משום שחיבב את ליצמן ענה "שיקול פסול אם זה מה שהוביל אותו להחליט כך".

    על משבר התאגיד עונה ליצמן ביצירתיות "אני לא מכיר את המשבר. מהתחלה אמרתי שלא יהיו בחירות".

    וכשנשאל ליצמן מה לגבי שני נושאים בהם לא ניתן פתרון במושב האחרון – הכותל והדיור, אומר ליצמן "ואני אוסיף, שבת ובאופן אישי, גם הסיעוד".

    "בעניין השבת" אומר השר "אני מחכה להחלטתו של השר דרעי שאני בטוח שתהיה טובה. בנוגע לדיור התעסקנו בזה הרבה במיוחד בשלושת החודשים האחרונים. יש כמה פריצות דרך בינהם, שפיר, שהרב דרעי הביא".

    כשנשאל על יחסו להקפאת הבניה, ביהודה ושומרון, עליה מדברים, אמר "השר דרעי העלה את זה בפורום ראשי המפלגות. אנחנו חוששים, אנחנו מדברים על זה".

    הוא חוזר לנושא השבת ואומר "הדבר הראשון שמאד מפריע לי זה נושא השבת שאני רוצה שהוא יהיה מאחורינו. על שמה של מפלגתנו רשום יהדות התורה והשבת. אנחנו נחליט ונתייעץ עם מועצת גדולי התורה לגבי משבר אם לא יהיה פתרון. ברור שהדיור מכאיב ולזוגות צעירים אין פתרון, ד' ישמור איך חיים היום הזוגות".

    "שאלתי אותו 'בחומה במאה שערים כבר ביקרת?'"
    "שאלתי אותו 'בחומה במאה שערים כבר ביקרת?'"

    קובי גדעון, לע"מ

    בנימה אישית כשנשאל אמר כי את חג הפסח הוא יחגוג בבית והוסיף כי ליל הסדר בשבילו זה "חג חירות באמת".

    הוא דיבר על שמועות שהופצו בוואטצאפ בנוגע לדירה נוספת שיש לו "זה לא נכון" אומר ליצמן ומוסיף "אבל היום כותבים בוואטצאפים מה שרוצים. נורא  ואיום. אתה מדבר מילה מקליטים אותך מכל כיוון".

    לסיום, מספר ליצמן אנקדוטה הקשורה לטיולים שאינו עורך "בישיבת ממשלה האחרונה, שאל אותי רה"מ, למה לא באתי לטייל בחומה הסינית. עניתי לו 'בחומה במאה שערים היית?'"

    האזינו:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אימאלה איזה פחד וחלחלה

    2. 1

      על כבודי לא מחיתם