בין חיילים נמלטים לסמח"ט המכה – על דו פרצופיות בתקשורת הישראלית

    יעקב נתן Comments Off on בין חיילים נמלטים לסמח"ט המכה – על דו פרצופיות בתקשורת הישראלית
    8:16
    02.06.24
    אבי יעקב No Comments on חשש מגזירת גיוס: תפילות בעם ישראל נוכח הדיון המכריע בבג"ץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    (סא"ל שלום אייזנר, סמח"ט בקעת הירדן. צילום: יוטיוב)

    לפני כשנה נשפכו נהרות של מילים, תמונות וכתבות צבע על סא"ל שלום אייזנר, סגן מפקד חטיבת הבקעה שפורסם באמצעי התקשורת הרבים כ"קצין המכה", כ"מפקד ששם פס על ערכי צה"ל", כ"סמח"ט הפרוע" ועוד "ברכות" שונות ומגוונות שסא"ל אייזנר ישמח לשכוח ולמחוק מדפי ההיסטוריה ומתיקו האישי בצה"ל.

     

    למי שהספיק לשכוח, אזכיר שמדובר במקרה מצער של חבורת אנרכיסטים מחו"ל שהגיעו במיוחד במטרה לעורר פרובוקציה תקשורתית (והצליחו), במהלכה – חסמו בגופם את כביש הבקעה (כביש 90). בעת פיזור המפגינים הכה הסמח"ט אייזנר בפניו של אחד המפגינים או "פעיל השלום" כלשונם, על מנת להזיז את המפגינים מהכביש ולאפשר זרימת תנועה בעורק הראשי של בקעת הירדן. אין כמעט תיאור שלילי שהעיתונים לא הדביקו לו. גם בימים שלאחר מכן, בהם נהרגה והובאה לקבורה סגן הילה בצלאלי ז"ל פקודתו, בעקבות האסון בהר הרצל, לא שכחו לציין כי מפקדה הישיר, שלום אייזנר, הוא הקצין "מהתקרית האלימה".

     

    בל נתבלבל, אינני מתכוון לסנגר או להמעיט מטעותו המקצועית והפיקודית של אייזנר. איך שלא נסתכל על התמונה (בה נראה אייזנר מכה את המפגין בפניו) שפורסמה ברחבי העולם ועל הסרטון שהופץ ברשת – התמונה נראית לא טוב תרתי משמע. גם במישור הערכי וגם ברמה ההסברתית. במקרה שלנו התמונה שווה הרבה יותר מאלף מילים…

     

    יחד עם זאת, בימים אלו, אי אפשר להתעלם מ2 תמונות אחרות – גרועות הרבה יותר. שני מקרים בימים האחרונים בהם צפינו בחיילינו נמלטים על נפשם מנערים פלשתינאים מיידי אבנים בשטחי יו"ש. לפני שבוע היו אלו חיילי הנח"ל בחברון והשבוע היו אלו חיילי ההנדסה הקרבית בכפר קדום ליד שכם.

     

    כל מי שראה את חיילי צה"ל בורחים ונמלטים באפס מעשה, במקום להסתער על מיידי האבנים ולהשיב בירי גומי או באמצעי אלפ"ה, חש מועקה גדולה בלב. גם אני, בתור חייל צעיר בטירונות לא יכול לשכוח הצעקה התמידית של המ"מ בזמן האימונים: "הותקלנו מלפנים, קדימה הסתער!" החתירה למגע הייתה ועודנה עקרון ברזל וכלל מקודש לכל לוחם בצבא ההגנה לישראל.

     

    מי שלא מבין את הקשר בין ה"לינץ" התקשורתי על הסמח"ט הבקעה ובין אירועי הבריחה וההתבזות של הלוחמים מול כל מצלמות העולם כיום – לא מבין היכן הוא חי. ולבטח לא חי במזרח התיכון.

     

    איזה מפקד או 'קצין צעיר ירצה לתת הסברים, דין וחשבון או לעמוד תחת חקירת מצ"ח בעוון "פגיעה לא מוצדקת" באזרח או "פגיעה קשה בתדמית ישראל בעולם"?

    המסר שעבר מפרשת אייזנר הוא פשוט: יש מצלמה באזור- תחייך ותספוג בשקט. לצערנו המסר חילחל היטב ללוחמים בשטח, ומכאן התמונות התבוסתניות כיום.

     

    על הדרג הצבאי הבכיר לעשות "חשבון נפש" אמיתי וכנה עם עצמו ולבדוק היכן טעינו ואיך אפשר למנוע את המראות האלו בעתיד. ויפה שעה אחת קודם.



    0 תגובות