מהמטכ"ל ועד לחייל

    כתב וצילם: קובי פינקלר Comments Off on מהמטכ"ל ועד לחייל
    10:12
    02.06.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "זו ההצעה שישראל העבירה לחמאס, אבל ביידן תיבל את זה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במרכז לאספקת התחמושת של צה"ל עובדים סביב לשעון. בימים אלו מחזירים את כל הציוד והתחמושת שהיו מוכנים להפעלה ברצועת עזה במסגרת מבצע "עמוד ענן", תוך כדי פעילות שוטפת.

    קצין בכיר במערך מרכז התחמושת אומר לנו "המטרה שלנו היא להגיע מהמטכ"ל ועד לחייל. ברגע שניתנת פקודה מהמטכ"ל להיערך לכל סוג של פעילות מבצעית, תפקידנו הוא לדאוג לכך שכל התחמושת הרבה, תגיע בזמן המהיר ביותר, תוך כדי הקפדה מלאה על כלי הבטיחות" מדובר, לדברי הקצין "בסוגים שונים של תחמושת: יכולים אלו להיות טילים מסוגים שונים ליחידות היבשה, פגזים ממגוון קטרים,קליעים, רימונים ובסך הכל מדובר בעשרות אלפי טונות של תחמושת המפוזרת בבונקרים שונים בכל רחבי הארץ כאשר שינוע התחמושת דורש ידע, מקצועיות והרבה מחשבה לפי שנוגעים בכל פריט" אומר הקצין.

    באחד מבסיסים אלו פגשנו את יחידת הבה"ט (בחינה, הדרכה, טיפול). יחידות אלו שהן למעשה חוליות שעוברות מבסיס לבסיס תפקידם גם לשמור על כשירות התחמושת (הם בודקים רימון רימון ופגז פגז..), גם להדריך את הלוחמים כיצד להשתמש בתחמושת וגם בטיפול בתחמושת אשר נראית ללוחם כבלתי תקינה.

    רס"ב רונן מזוז, מפקד חוליה כזו במרכז הארץ מספר כי הוא מסגל לתת מענה של 24 שעות לכל בעיה "ברגע שמגיעה קריאה כזו אנו יוצאים עם הצוות והניידת ומגיעים עד לאחרון החיילים. מדובר בתחמושת עדינה ומסוכנת ואנו מתייחסים לכל קריאה כזו בכל כובד הראש. הצוות מטפל בכל הפרטים בשטח כולל קשירת התחמושת, אריזתה והעברתה למקום מאובטח בו היא תיבדק בטרם תופעל מחדש". וכפי שאמר מפקד בכיר ביחידה "אנו מטפלים מהמטכ"ל ועד לחייל".



    0 תגובות