עשרות אלפים פקדו את ציון 'האור החיים' הקדוש בהר הזיתים

    יונתן שורק No Comments on עשרות אלפים פקדו את ציון 'האור החיים' הקדוש בהר הזיתים

    למעלה מ-120 אלף בני אדם, פקדו את הציון של 'האור החיים' הקדוש בהר הזיתים, בשני הימים של ההילולא. לקיום ההילולא השנה קדמה דרמה של ממש, בשל היעדר תקציב לקיום ההילולא בתנאי האבטחה החדשים שהוצבו לקיום האירוע, כלקח מהאסונות הכבדים במירון ובקרלין | מנכ"ל מועצת בתי העלמין מסכם

    ציון האור החיים הקדוש צילום: באדיבות המצלם
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למעלה ממאה אלף בני אדם, פקדו את הציון של 'האור החיים' הקדוש בהר הזיתים, בשני הימים של ההילולא. לקיום ההילולא השנה קדמה דרמה של ממש, בשל היעדר תקציב לקיום ההילולא בתנאי האבטחה החדשים שהוצבו לקיום האירוע, כלקח מהאסונות הכבדים במירון ובקרלין. 

    ימים ספורים לקראת האירוע, בהתערבותו האישית של ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון ובסיוע המשרד לענייני ירושלים והשר זאב אלקין, נמצא התקציב הדרוש לקיום האירוע בתנאים שנדרשו על ידי יועצי הבטיחות על מנת להבטיח את בואם של עשרות האלפים לתפילה בציון הקדוש. לקראת האירוע נבנו 1,000 מטרים של גשרים מתואמים לכניסה וליציאה. מאות מאבטחים ושוטרים הקפידו לשמור על סדרי התפילה על מנת למנוע מקרים של דוחס חלילה. כפי המסורת משנים קודמות, לא התאפשרה כניסה של רכב פרטי להילולא והקהל הגדול הגיע בתחבורה ציבורית. חברת 'אגד' העמידה 136 אוטובוסים מפרקיים שהסיעו הלוך ושוב את הבאים לשפוך שיח במקום המסוגל הציון הקדוש של 'האור החיים'. ההיערכות המוקדמת סייעה לכך, שההילולא הסתיימה באופן מסודר בלי אירועים חריגים. 

    מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל: 'אני רוצה להודות לראש העיר ירושלים מר משה ליאון, שנכנס לעובי הקורה  בעידודם של יו"ר תנועת שס הרב אריה דרעי וחה"כ חיים ביטון, וסייע בזמן קצר למצוא את התקציב הדרוש, על מנת שעם ישראל יוכל לפקוד את ציון האור החיים, לאחר שבשנה שעברה הדבר נמנע בעקבות מגבלות הקורונה. כמו כן, אנחנו מודים למשרד לענייני ירושלים ולשר אלקין, שסייעו במימון העלות הגבוהה של קיום ההילולא השנה, בתנאים המורכבים שדרשו הקמת גשרים מיוחדים". 

     

    קבר בעל האור החיים הקדוש

    באדיבות המצלם

    היערכות בציון בעל האור החיים הקדוש

    באדיבות המצלם

    עוד אמר קריספל כי "תודה מיוחדת חב עם ישראל למשפחת קופרשטוק שהתעקשה להמשיך המסורת של אביהם הגדול בן ציון זצ"ל, למאיר פראנק עוזרו המיתולוגי, שתרמו מהונם ואונם כדי להתניע את התהליך, ליוסי דייטש, ולחה"כ אורי מקלב שלולא עזרתם האירוע החשוב לא היה יוצא לדרך, למשטרת ירושלים ומפקד תחנת שלם וצוות פקודיו הנפלאים".

    לשמחת לב כולם, עם ישראל זכה בזכותו של 'האור החיים הקדוש זיע"א, להגיע השנה ולשפוך שיח על צרות הכלל והפרט ולשוב בבטחה איש איש לביתו.'.

     



    0 תגובות