ח"כ מרגי: "עשינו טעות שדאגנו תמיד למינוי דיינים מהציונות הדתית"

    אבי רבינא No Comments on ח"כ מרגי: "עשינו טעות שדאגנו תמיד למינוי דיינים מהציונות הדתית"

    הדיונים הוועדה המסדרת היום הביאו להתנגשות חזיתית בין הקואליציה הדורסנית לבין האופוזיציה החדשה. ברוב דחוק של קול אחד עבר החוק ייסוד הכנסת. בנוסף, פטור מחובת הנחה לחוק הדיינים – להדרת הנציגות החרדית מהעוודה למינוי דיינים עבר. חברי הכנסת החרדים ביקשו את עזרת המפלגות הערביות. והאיום של מרגי למפלגות הערביות אם לא יתמכו

    הסערה בוועדה היום צילום: דני שם טוב - דוברות הכנסת
    13:06
    16.04.24
    עפר גדנקן No Comments on ההמלצות של אלקטרה לתחזוק נכון של המזגן לקראת הקיץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העימות בין הקואליציה לאופוזיציה גובר: היום (שלישי) התכנסה הוועדה המסדרת בראשות עידית סילמן מימינה וסגנה בועז טופורובסקי מיש עתיד, הדיון בוועדה המסדרת התקיים עד אשר החל הדיון בערעור של ח"כ אורית סטרוק על החלטת יו"ר הכנסת שלא לאשר את ההצעה לסדר של ח"כ אורית סטרוק בנושא "טיפול המשטרה בתקיפת בתי יהודים בשכונת שמעון הצדיק בירושלים".

    הדיון החל להיות סוער ומ"מ יו"ר הוועדה ח"כ בועז טופורובסקי התנהל בבריונות מול חברי האופוזיציה והחל להוציא אותם מסיטונאות במהירות שאינה הייתה מקובלת עד כה בוועדות הכנסת.

    טופורובסקי החל להוציא מהדיון את חברי הכנסת דוד ביטן, דוד אמסלם, אורית סטרוק ויעקב אשר. כאות מחאה, חברי הכנסת מהאופוזיציה יצאו מהדיון תוך קריאות מחאה וצעקות. ח"כ מאיר פרוש קרא לעבר טופורובסקי, תפסיק עם ההשתוללות שלך – בועז בוז בושה. ח"כ דוד אמסלם קרא לטופורובסקי בריון ואלים, אתה צריך אשפוז, אתה בושה לכנסת.

    ההצבעות בוועדה: ברוב של 17 חברי כנסת שתמכו בהצעה מול 16 חברי כנסת שהתנגדו, הוועדה החליטה להעביר את הצעת חוק-יסוד: הכנסת, והצעת חוק הכנסת והם הועברו לדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט. חברי הכנסת מהאופוזיציה ביקשו הצבעה חוזרת.

    בנוסף, ברוב של 17 ח"כים שתמכו מול התנגדותם של 14 ח"כים, הוועדה המסדרת בניהולו של ח"כ בועז טופורובסקי אישרה פטור מחובת הנחה להצעת חוק הדיינים להדרת הנציגות החרדית מהוועדה למינוי דיינים, לפני הקריאה הראשונה.

    ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) אמר בדיון: "אני אשמח שתעבירו את החוק הזה, אתם משתמשים בדורסנות, ואנחנו נעשה בה שימוש כנגדכם. עשינו טעות שתמיד דאגנו למינוי דיינים מהמגזר של הציונות הדתית. מרגי קרא לח"כים מהמפלגות הערביות להתנגד להצעה. מרגי אמר אם תתמכו בהצעה, אנחנו נמנה אישה איממית מש"ס" איים מרגי.

    ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הבהיר בדיון כי "הרב עובדיה יוסף תמיד הורה לנו לתת ייצוג לציונות הדתית. החוק נועד להדיר ציבורים גדולים מהוועדה וממינוי דיינים. אני פונה למפלגות הערביות, תמיד התחשבנו במפלגות הערביות ובצרכים הדתיים שלכם, תהיו אתנו בנושאים הדתיים".

    ח"כ ניר ברקת (הליכוד) הוסיף, "אתם חוצים קו אדום לא נוהגים כך. (it's not done) איצ נוט דאן. לא מוציאים בצורה סיטונאית כזו חברי כנסת מהדיון. באותה מידה לא מדירים הרבה מפלגות ממינוי דינים. צריכים לעבוד ביחד" הבהיר ברקת.



    0 תגובות