החלטת הנציב תוקפא: שביתת הפרקליטים הסתיימה בהסכמה

    ישראל רובין No Comments on החלטת הנציב תוקפא: שביתת הפרקליטים הסתיימה בהסכמה

    בהסכמה שהושגה הלילה בין הצדדים לאחר דיון לילי ארוך בבית הדין האזורי לעבודה, הוסכם כי שביתת הפרקליטים תסתיים במיידי, החלטת הנציב לפתיחת המכרזים למשפטנים מחוץ לפרקליטות – תוקפא, וההידברות בין הצדדים תימשך

    אולם בית הדין לעבודה צילום: יונתן סינדל / פלאש 90
    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שביתת ארגון הפרקליטים תיפסק באופן מידי – כך הוסכם במהלך הלילה (בין ראשון לשני) בין הצדדים, במסגרת הדיון בצו מניעה אשר הוגש על ידי משרד המשפטים בבית הדין לעבודה. במסגרת ההסכם, ההידברות בין הצדדים תימשך על מנת להביא לפתרון המחלוקות סביב סוגיית פתיחת המכרזים של דירוגי הפרקליטים והמשפטנים.

    בארגון הפרקליטים מסרו הלילה: "‏אחרי ערב ארוך תם הדיון בבית הדין. הצדדים יקיימו דיאלוג ביניהם לתקופה. עד אז החלטת הנציב לא תיושם. בהתאם שביתת הפרקליטים לעת זאת הסתיימה".

    כזכור, למעלה מאלף פרקליטים בפרקליטות המדינה שובתים זה מספר ימים במחאה על החלטת נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ' לאפשר גם למשפטנים בשירות הציבורי, מחוץ לפרקליטות (יועצים משפטיים במשרדי ממשלה וכדומה, ולא עורכי דין פרטיים) – להתמודד למכרזים על משרות בפרקליטות. החלטה שהתקבלה בעקבות פסק דין של בית הדין לעבודה.

    הפרקליטים טוענים כי מדובר בפגיעה קשה בפרקליטות. במהלך ימי השביתה לא הופיעו נציגי המדינה לשום דיון משפטי שהמדינה צד בו ואף לא הגישו בקשות לדחייה.

    על פי ההחלטה כעת, הצדדים יקיימו דיאלוג ביניהם ועד אז החלטת הנציב, לאפשר למשפטנים נוספים להתמודד למכרזים, לא תיושם.

    לעת עתה, השביתה הסתיימה כאמור.

    מנכ"ל משרד המשפטים, ערן דוידי מסר: "אני מברך על ההחלטה להפסיק מידית את השביתה. בראש ובראשונה נמנע נזק גדול לציבור ונזקים נוספים שעלולים היו להתרחש כתוצאה מהימשכות השביתה".



    0 תגובות