נפגעי מירון טרם קיבלו פיצויים; האוצר: "ממתינים למסקנות ועדת החקירה"

    איתי גדסי ואבי רבינא No Comments on נפגעי מירון טרם קיבלו פיצויים; האוצר: "ממתינים למסקנות ועדת החקירה"

    נפגעי אסון מירון טרם קיבלו פיצויים; יו"ר ועדת הפנים ווליד טאהא: "בולט ומגעיל שמי שמשתתף בדיון הם רק ח"כים חרדים". משרד האוצר: "מדיניות הממשלה לא לנקוט עמדה לפני מסקנות ועדת החקירה". ח"כ יעקב אשר: "או שהאוצר יסגור את הפיצויים עם ביטוח לאומי או שנסגור את זה מהר עם חקיקה"

    מירון צילום: פלאש 90
    20:42
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on בג"צ נגד עולם התורה: גדולי ישראל מגיבים בחריפות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הפנים דנה היום (שלישי) בעניינם של נפגעי אסון מירון, שטרם קיבלו פיצויים. הדיון התקיים ביוזמתו של ח"כ מיכאל מלכיאלי. "היה בולט ומגעיל שמי שהשתתף בדיון על פיצויים לנפגעי אסון מירון היו רק ח"כים חרדים. אף ח"כ אחר זולתי לא הגיע", כך סיכם יו"ר ועדת הפנים, ח"כ ווליד טאהא את הדיון.

    צילום: דוברות הכנסת

    צילום: פלאש 90

    ח"כ מיכאל מלכיאלי: "אני חושש למימד הזמן. האוצר צריך להבין שצריך להזרים כסף".

    ח"כ יעקב אשר: "תביעות נזיקים יכולות להתנהל שנים. זה לא קשור לחבילת הפיצוי. אלה הפיצויים שצריך לתת, בלי שום קשר להליכים פלילים כאלה ואחרים. או שהאוצר יסגור את זה עם ביטוח לאומי או שנסגור את זה מהר עם חקיקה. הפצע שלהם לא יגליד גם אם 8 רכבים של ברינקס יגיעו אליהם. אבל אירוע בסדר גודל כזה, לא משנה מי אתה, המדינה צריכה להיות שם ולקחת אחריות".

    יו"ר הוועדה ח"כ ווליד טאהא: "הנושא הזה צריך להיות מטופל בצורה יותר נוגעת לאנשים כי מדובר באסון כבד. אני משוחרר מהרבה מאוד אזיקים שכנראה אחרים עדיין לא משוחררים מהם. ואני ניגש לאסון מההיבט האנושי גרידא. הדיון התקיים לא כדי לשים מישהו בתא האשמה אלא כדי לקדם את העניין. המשפחות לא מתעניינות בשיקולים הפוליטיים. אנו מבינים שיש ועדת חקירה ומבינים שאף אחד לא יודע לכוון לאחראי משפטית על המיתחם. יש טענה שהיו דברים מעולם ומשפחות קיבלו פיצויים, כמו באסון ורסאי".

    יפתח עשהאל, משרד האוצר: "כאבנו עם המשפחות. ועדת החקירה בוחנת את כל הנושאים לעומק. מדיניות הממשלה לא לנקוט עמדה לפני מסקנות הוועדה".

    ח"כ יעקב אשר: "מה זה קשור?"

    ח"כ מיכאל מלכיאלי: "חוות הדעת אינה על המשפחות".

    עשהאל: "הנושא מורכב מבחינת הפיצויים. לא נכנסים לנושא כרגע. זה יידון אחרי המסקנות".

    ח"כ יעקב אשר: "בכתב המינוי של הוועדה לא מוזכר פיצויים. סגן השר חמד עמאר ביקש לדחות את הצעת החוק שלי למתן פיצויים למשפחות, בטענה שהוא צריך להתארגן. הפיצויים לא קשורים לטופוגרפיה של ההר. אל תסמאו עיניים".

    ישראל דיסקין, אחיו של שמחה דיסקין ז"ל: "ממשלת ישראל שאשמה באסון תשלם בסופו של דבר, לאחר שתיתבע בבית המשפט. מדובר בסיוע ראשוני שהולך להתקזז עם הפיצויים שייפסקו בסוף. סיוע לקנות לחם וחלב למשפחות".

    ישעיהו פוגל, אביו של ידידיה פוגל ז"ל": "כל הכבוד למשרד האוצר ששומרים על אוצר המדינה, אבל שהם יידעו שבסופו של דבר הכל ישולם מהאוצר. אז לתת את המקדמה הזו שאחר כך מקוזזת זה פשוט חבל שהם לא עושים את זה. אתם צריכים לשים לנגד עיניכם ש-43 המשפחות האלה יחזרו לחיים בצורה נורמטיבית שיהיה להם את הנשימה הזו. וזה מה שאני מצפה מכם".

    אתי ליבמן, הביטוח הלאומי: "יש חוק ביטוח לאומי. כל אדם שנגרם לו אסון חלים עליו, מטעמי שיוויון, אותם כללים. אם רוצים סיוע יוצא דופן זה צריך להעשות בחקיקה".

    יו"ר הוועדה פנה לנציג המשרד לשירותי דת: "לגבי הטענה שמשפחות טרם קיבלו פיצויים, אפילו לא על החשבון, אין אף אחד שתומך בהם?"

    עמית קצין, המשרד לשירותי דת: "זו המציאות וזה מצער. אנו כמשרד איננו גורם מפצה. אנו מתנהלים בכפוף לוועדת החקירה שאמורה להוציא מסקנות ביניים".



    0 תגובות