הילד נחבל ונותרה נכות? אתם זכאים לפיצוי ללא הוכחת רשלנות

    עו"ד נתנאל רוט 1 Comment on הילד נחבל ונותרה נכות? אתם זכאים לפיצוי ללא הוכחת רשלנות

    עו"ד נתנאל רוט עם כל מה שרציתם לדעת על ביטוח תלמידים: ההליך הפשוט, הפיצוי המשמעותי והכי חשוב: הפנייה כמה שיותר מוקדם לאיש מקצוע שייתן את ההכוונה הנכונה | חשוב מאוד

    ילדים. ארכיון. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גילה (שם בדוי) בת החמש סיימה לקפץ עם החברות בחבל מתחת לבניין ובריצה מהירה עשתה את הדרך הקצרה לביתה לארוחת הערב. רגע אחד של חוסר תשומת לב ורגליה הסתבכו אחת עם השנייה והיא מצאה את עצמה מוטחת על האספלט הלוהט של החנייה.

    אחרי פינוי לבית חולים ובדיקות מקיפות נמצא שבר כואב במרפק של גילה שנאלצה לעבור סדרת ניתוחים וטיפולים עד להחלמתה כולל שבועות ארוכים של אשפוז. בני משפחתה שפנו לעו"ד נתנאל רוט, העוסק בדיני נזיקין, ביקשו להבין האם מגיע להם פיצוי בשל המקרה המצער.

    בשיחה עימו נחשפו הוריה של גילה למושג "ביטוח תלמידים", מונח שלא ידעו על קיומו עד לאותו רגע. לא נלאה אתכם בפרטים ובהליכים בהם נקט עו"ד רוט אך בסיומו של דבר זכתה גילה בפיצוי של 80,000 ₪ על הנזקים שנגרמו לה כתוצאה מביטוח התלמידים.

    #הכירו: ביטוח תלמידים

    אכן, לא רבים יודעים אבל כל ילד מגיל הגן ועד גיל 18 מבוטח לפי חוק בפוליסת ביטוח תאונות אישיות. אם הוא נפגע באירוע תאונתי כלשהו בגן ובבית ספר או בכל מקום אחר, בכל שעות היממה ובכל ימות השנה, כולל חופשים ושבתות, הוא זכאי לפיצוי כספי בהתאם לפוליסה וכפי שאירע גם גילה, שאירוע הפציעה לא התרחש במסגרת או תחת אחריות מוסד הלימודים ולמרות זאת היא נמצאה זכאית לפיצוי.

    עו"ד נתנאל רוט, העוסק בדיני נזיקין ולו ניסיון בתחום, מסביר כי ביטוח תאונות אישיות המכונה ביטוח תלמידים מתבצע על ידי רשויות החינוך המקומיות כפי שמתחייב מחוק לימוד חובה. הביטוח מעניק כיסוי ביטוחי לתלמידים שנגרם להם היזק גופני כתוצאה מתאונה שאירעה במקום כלשהו בשטח מדינת ישראל בכל ימות השנה, בכל שעה משעות היממה, בין שיש לה קשר לפעילות המוסד החינוכי ובין אם לאו.

    עו"ד נתנאל רוט

    יח"צ

    הביטוח מקנה לתלמידים זכאות לפיצויים עקב נזק גופני כתוצאה מתאונה ומכסה מקרים של מוות כתוצאה מתאונה, נכות מלאה וקבועה, נכות חלקית וקבועה, נכות זמנית (בתנאי שלנפגע תהיה נכות זמנית של 90 ימים רצופים בהם נעדר מבית הספר), החזר הוצאות רפואיות שאינן מכוסות על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי והוצאות חילוץ נפגעים הנתונים במצוקה.

    "החידוש הגדול יותר" מסביר עו"ד רוט "הוא היכולת לתבוע גם כעבור תקופה ארוכה ולא רק בתקופת הלימודים. הכיסוי הביטוחי הוא גם ללא הוכחת רשלנות, מספיק שנפלתם מהאופניים בגיל 12 ונחבלתם אתם יכולים לדרוש פיצוי מביטוח התלמידים גם אם יש לכם מעורבות באחריות לתאונה ובלבד שנשאר לכם ולו הגבלה קטנה.

    "כך כל אחד שסוחב רגל או נזקק לטיפולי פיזיותרפיה למשל, כתוצאה מחבלה שאירעה לו לפני מלאות לו ח"י שנים, זכאי לתבוע את חברת הביטוח של מוסד הלימודים בה הוא למד ולזכות בפיצוי כספי כחלק מחובת החברה במסגרת ביטוח התלמידים של משרד החינוך".

    כן חשוב לפנות כבר בסמוך לפציעה שכן ביטוח התלמידים מכסה מקרים בהם נשארה "נכות". דהיינו, בתום כ-12 חודשים מיום הפציעה נבחן האם לנפגע נשאר זכר כלשהו לפציעה ובמידה ואכן נשארה מגבלה כלשהי ניתן יהיה לקבל פיצוי מחברת הביטוח. חשוב בכל מקרה להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום הנזיקין כדי לבחון האם גם לכם או למי משפחתכם זכאי לפיצוי זה.

    #אז מה עושים תכלס?

    "בכל מקרה של פגיעה" מדגיש עו"ד רוט "על ההורים חלה האחריות לפנות למזכירות של המוסד הרפואי שבו רשום ילדם לקבלת טופס הגשת תביעה. עם זאת, ההמלצה היא לפנות לעורך דין שמתמחה בתחום כדי להבטיח את מיקסום סכום הפיצוי".

    הפיצוי שהקטין יקבל, יהיה בהתאם לדרגת הנכות שנותרה לטווח הארוך, בחישוב של 4,000 ₪ על כל אחוז נכות. "בחישוב הפיצוי יהיו כלולים מספר ימי אשפוז, הוצאות רפואיות, דרגת הנכות וכדומה". אומר עו"ד רוט ומדגיש: "פיצוי על פי הפוליסה לתלמידים, אינו מונע הגשת תביעות נוספות כלפי גורמים נוספים שנושאים באחריות לפגיעה, כדי לקבל פיצוי מכוח פוליסת ביטוח תלמידים".

    חשוב לציין, כי ברוב הפעמים כאשר ההורים פונים בכוחות עצמם אל חברת הביטוח, המבטחת שוכחת לציין פרטים רבים כמו למשל שיש להמתין כשנה לאחר התאונה על מנת לבדוק באם נותרה לקטין נכות ואזי הפיצוי גבוה משמעותית. ברוב המקרים, חברות הביטוח ממהרות להחתים את ההורים על סכום זניח ובכך לא יוכלו לשוב ולתבוע עבור נזקים אלו, לכן חשובה במיוחד נוכחותו של עו"ד בהליך החל מהשלב הראשון שיתן את ההכוונה הנכונה.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות