- רדיו קול חי - -

משרד הבריאות בקמפיין חדש: "אל תפרוש מן הציבור"

קמפיין עידוד התחסנות נוסף מתפרסם הבוקר (חמישי) בכלי התקשורת החרדיים ובו קורא משרד הבריאות באמצעות מטה ההסברה החרדי למיעוט שטרם התחסן, לנצל את זכאותו ולהצטרף אל הרוב שבחר להתחסן במנת הדחף.

הקמפיין נושא את הוראת חז"ל בפרקי אבות "אל תפרוש מן הציבור" – הקובעת כי חלה על היחיד חובה להיות חלק מהחברה ולא לנהוג באופן שונה ממנה.

במודעות המתפרסמות בעיתונות החרדית מודגש מספר המתחסנים במנה השלישית בישראל (נכון לתחילת השבוע) ושעומד על 4,016,160 ישראלים מחוסנים, וזוקף את החזרה לשגרה לאותם אזרחים שנתנו כתף והתחסנו.

"הישיבות, הסמינרים, תלמודי התורה ובתי הספר, בתי הכנסיות והמדרשות – פתוחים. המשק בפעילות מלאה. מדינות העולם מקבלות בזרועות פתוחות ישראלים מחוסנים. ב"ה חזרנו לשגרה, בואו נשמור עליה". צוין בפרסום.

הקמפיין עולה בעיתונות החרדית, ברדיו, באתרי האינטרנט ובפשקווילים על גבי לוחות המודעות בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ.

תשדיר הרדיו נפתח בקריאה ״אל תפרוש מהציבור״ מפיו של מיכאל גוטווין איש זק״א שקולו הוא המזוהה ביותר במגזר החרדי עם הכרוז המודיע על קיומן של הלוויות ועצרות המוניות.

במטה ההסברה החרדי מציינים, כי עדיין נותרה אוכלוסייה שטרם חוסנה הכוללת בין היתר מחלימים שהיו מוגדרים 'מוגנים' אך בינתיים חלפה חצי שנה מיום החלמתם והם נדרשים לקבל מנת חיסון אחת, וכן מחוסנים בשתי מנות שבשל דעיכת התחלואה בישראל חשים מוגנים ואינם ממהרים להתחסן במנה השלישית. "אנו קוראים לציבור לקבוע תור בקופת החולים. רוב הזכאים התחסנו ואנו מפצירים באלו שעוד לא התחסנו – לא לפרוש מן הציבור. רק כך נוכל לשמור על שגרת החיים התקינה שחשובה לכולנו".

לאור העובדה כי ציבור חרדי גדול טס בתדירות גבוהה לארה"ב הדורשת 2 חיסונים גם ממחלימים, פרסם מטה ההסברה בעיתונים החרדיים הודעה כי משרד הבריאות הורה לקופות החולים לאפשר קבלת מנה שניה גם למחלימים.