בנט בישיבת הממשלה: "מבקש מהציבור סבלנות ומשמעת"

    איתי גדסי ואבי רבינא No Comments on בנט בישיבת הממשלה: "מבקש מהציבור סבלנות ומשמעת"

    ראש הממשלה: "ההגבלות על גבולות המדינה הן לא צעד קל, אבל זה צעד זמני והכרחי. ישנם ענפים שנפגעים, כמו התיירות והתעופה, ואנחנו נותנים על כך את הדעת" | השר אבידר הודיע כי יתנגד לשימוש באיכוני השב"כ: "חציית קו אדום מטורף"

    צילום: חיים צח/ לע"מ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לזן החדש – האומיקרון: "הזן מתפשט בעוד ועוד מקומות בעולם, ועוד מדינות מטילות הגבלות. אתמול בישיבת קבינט הקורונה הפעלנו צעדים מחמירים במטרה לשמור על ישראל מוגנת מבחוץ, ופתוחה מבפנים. ככל שנדע יותר, נתאים ונדייק את הצעדים שלנו.

    מה שאני מבקש מהציבור זה סבלנות ומשמעת. אני מבין את העייפות מהחיים בצל הקורונה, אני שומע שאומרים לי ׳רק יצאנו מהדלתא ועכשיו הגיע זן חדש׳. זה לא קל לאף אחד, אבל זו המציאות.

    המשימה שלנו כממשלה היא לאפשר חיים שגרתיים ככל האפשר. לשם כך, אנחנו מבצעים הערכת מצב בכל יום מחדש, מעריכים בכל יום את גודל וסוג האיום, ומתאימים לכך את הצעדים וההגבלות. עכשיו צריך להדק בגבולות, כדי לשמור על מדינת ישראל פתוחה מבפנים. אני מבין שאולי צריך לשנות את יעד החופשה ולהיכנס לבידוד כשחוזרים, זה קורה גם אצלי במשפחה.

    ההגבלות על גבולות המדינה הן לא צעד קל, אבל זה צעד זמני והכרחי. ישנם ענפים שנפגעים, כמו התיירות והתעופה, ואנחנו נותנים על כך את הדעת. הכי חשוב – כשאנחנו עומדים בפני איום צריך כמה שכבות הגנה. לנו יש חיסונים. אני מבקש מכולם: לכו להתחסן, זה שומר עליכם.

    החיסון השלישי למבוגרים והמיני-חיסון, במנה קטנה יותר, לילדים, מונעים בסבירות גבוהה תחלואה קשה. גם אם נדבקים, אם יש את החיסונים, כנראה שהמחלה תהיה קלה הרבה יותר. הגנו על עצמכם. לכו היום להתחסן".

    במהשך התייחס ראש הממשלה לנושאים האזוריים: "שיחות הגרעין בין איראן למעצמות יתחדשו בימים הקרובים בוינה. ישראל מוטרדת מאוד מהנכונות להסיר את הסנקציות ולאפשר זרימה של מילארדים לאיראן, בתמורה להגבלות לא מספקות בתחום הגרעין. זה מסר שאנחנו מעבירים בכל דרך, גם לאמריקנים וגם לשאר המדינות שנושאות ונותנות עם איראן.

    שר החוץ יעביר מסר זהה בפגישותיו בלונדון ובפריז השבוע. חשוב מאוד שבעניינים הנוגעים לביטחון המדינה, הממשלה מדברת בקול אחד.

    שר הביטחון, בני גנץ, חזר מביקור חשוב וגם באמת מקסים במרוקו. היה נראה שנהניתם שם, בני. אבל חוץ מקבלת הפנים החמה נחתם שם גם הסכם MOU עם שר ההגנה המרוקאי, שיתחיל למעשה את שיתוף הפעולה הביטחוני הרשמי בין שתי המדינות, בתחומי המודיעין, התעשיות הביטחוניות והאימונים המשותפים. זו התפתחות חשובה מאוד.

    לסיום, הערב, נר ראשון של חג החנוכה. כמו שאתם יודעים, יש מצווה לפרסם את הנס, שמים את החנוכיה על אדן החלון. גם בימים כאלה של אי ודאות חשוב שכולנו נתמקד בטוב, נבליט את הטוב ואת האור. אני מבקש, בשם שרי הממשלה, לאחל לאזרחי ישראל חג חנוכה שמח. עברנו את הדלתא, נעבור גם את זה", סיים בנט.

    שר התקשורת, יועז הנדל נשא דברים אף הוא הבוקר בפתח ישיבת הממשלה והתייחס לשיחות הגרעין: "נכנסים השבוע לעוד סבב של שיחות עם איראן, אני מזכיר לכולם שהדיבורים נגד איראן, עם איראן על איראן, לא משנה באיזו שפה נחושה או באיזה טון הם נשמעים, עד עכשיו הוכחו כלא יעילים. איראן היא לא ברת שיח, איראן מבינה כוח כמו דברים אחרים במזרח התיכון, ולכן זו התפיסה הנכונה לגבי איראן ולגבי התחמשותה, מירוץ החימוש שלה, שהולך ונמשך ומתעצם. לקחי העבר חייבים להיות מיושמים בהווה".

    לגבי ההתפרצות של הזן החדש, אמר הנדל: "ישראל היא מהמדינות הראשונות שזיהו את האיום הזה, היא המדינה הראשונה למעשה שהגדירה מדינות אדומות, אחריה הגיעה בריטניה. הפיתרון הכי טוב שיש הוא החיסונים, מי שמתחסן מפחית את הסיכון לגבי עוצמת המחלה ומאפשר לנו להתמגן כפי שצריך.

    אני מאלה שחושבים שכדי להתמודד עם המחלה צריך לנקוט בכל אמצעי שעומד במבחן הפרטיות של אזרחי ישראל, איכוני השב"כ היו בעבר ואני חושב שגם היום הם אמצעי לגיטימי כל עוד אנחנו עושים את זה במידה ובבקרה ויש איזונים ובלמים גם לגבי ההחלטה הזו. אין לנו ברירה חברים, הקורונה נמצאת כאן, יש זן חדש וצריך להתמודד איתו. הערכה שלנו שהחיסון מספיק יעיל אבל אנחנו צריכים לוודא את זה בצורה ברורה ולכן צריך לוודא שאלה שנדבקים נשארים מבודדים".

    מנגד, השר במשרד ראש הממשלה, אלי אבידר הודיע כי יתנגד לאיכוני השב"כ: "היום אני מתכוון להצביע נגד איכוני השב"כ, הממשלה הזאת לא יכולה להכשיר את כל הרעות החולות של הממשלה הקודמת. אני מצפה מכולם להצביע נגד, זו חציית קו אדום מטורף".



    0 תגובות