למרות התנגדות ועדת המינויים: עמיר פרץ מונה ליו"ר התעשייה האווירית

    איתי גדסי No Comments on למרות התנגדות ועדת המינויים: עמיר פרץ מונה ליו"ר התעשייה האווירית

    בשל ביקורת ציבורית רבה על המינוי – השרים זנדברג, הורוביץ ומיכאלי נמנעו בהצבעה. גנץ הצטדק: "אני לא יושב כסא רה"מ בגלל שהגנתי על שומרי הסף". סער השיב: "אתה לא יושב כל הכסא הזה כי עשית עסקה עם ביבי"

    עמיר פרץ צילום: פלאש90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות התנגדות ועדת המינויים: הממשלה אישרה את מינויו של השר לשעבר עמיר פרץ ליו"ר התעשייה האווירית. השרים זנדברג, הורוביץ ומיכאלי נמנעו בהצבעה.

    שר האוצר, אביגדור ליברמן תקף את המלצת הוועדה: "אם הוועדה חושבת ששיקול הדעת של שר הביטחון ושר האוצר פגום והם אנשים לא אחראים אז כדאי לכבות את האור כבר עכשיו. אני מצפה שבתום הדיון חברי הועדה יסיקו מסקנות ויקבלו החלטה נכונה".

    בערוץ 12 פורסם, כי שר הביטחון, בני גנץ שפעל לקדם את מינויו של פרץ למרות התנגדות הוועדה, ניסה להצטדק אל מול הביקורת הציבורית הרבה, הצביע על כיסא ראש הממשלה ואמר: "אני לא יושב על הכסא הזה בגלל שהגנתי על שומרי הסף". שר המשפטים, גדעון סער השיב: "אתה לא יושב כל הכסא הזה כי עשית עסקה עם ביבי".

    שרת התחבורה, מרב מיכאלי שנמנעה בהצבעה, נימקה לאחר מכן: "הממשלה שלנו מגיעה אחרי ממשלה שפגעה קשות בשומרי הסף ולכן יש לנו אחריות מיוחדת בחיזוקם.

    קראתי בעיון את החלטת הוועדה שאחראית על אישור המינויים. אין חולקת שלפרץ יש כישורים רלוונטיים לתפקיד, אבל בהחלטת הוועדה מופיעה גם הזיקה הפוליטית החזקה מאד לשר הבטחון שאחראי על החברה. זיקה חזקה כל כך שלפי חוו"ד היועמ"ש נדרשות שנה עד שלוש כדי לנתקה. בקושי חלפה חצי שנה מסיום כהונתו של פרץ כשר מטעם כחול לבן והוועדה לא מצאה כישורים הגוברים על הזיקה הכל כך חזקה הזאת. לכן, מן הראוי שההחלטה הזאת לא היתה מגיעה לממשלה להצבעה.

    כמי שתמכה בפרץ פעמים רבות בעבר עד שבחר להכנס לממשלת נתניהו יחד עם כחול לבן, החלטה שנאבקתי בה בכל כוחי, יש לי קשר לזיקה הפוליטית הבעייתית המדוברת שלו, שכן התנגדתי לה נחרצות, ולכן החלטתי להמנע בהצבעה. אני שמחה שחלק משרי מרצ הצטרפו אלי", אמרה מיכאלי.

    מנגד, יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב: "אישורו של עמיר פרץ ליו"ר התעשייה האווירית הוא נכון ומתבקש. בניגוד לאחרים, אין לי אינטרס פוליטי ואין לי ידע מוקדם לגבי התאמתו או אי התאמתו לתפקיד. מה שיש לי זה היגיון בריא. אם שר הביטחון הנוכחי מאמין שזה מינוי טוב והוא הנושא באחריות לכך אזי החלטתו חשובה יותר מכל ועדה מייעצת.

    מנגד, אי אפשר להתעלם מהצביעות של כל מי שקידשו במשך שנים את שלטון הפקידים על חשבון נבחרי הציבור ותקפו את ממשלות הימין כשביקשו למנות את מי שמצאו כראויים לתפקידם ועכשיו מיישרים קו עם מה שהם כינו בעבר "רמיסה של שלטון החוק והמנהל התקין". כך גם ביחס ליועץ המשפטי לממשלה ואנשיו שמאשרים לממשלת השמאל לעשות את מה שלא חלמו לאשר לממשלות הימין. היום הוכח שוב שאצל "שומרי הסף" הכל פוליטיקה".

    בתנועה לאיכות השלטון מתחו ביקורת חריפה על המינוי: "הממשלה עשתה מעשה שלא יעשה ועקפה את עמדת הגורמים המקצועיים תוך דריסה גמורה של תפקידם. מינויים פוליטים של מקורבים הם רעה חולה בפוליטיקה הישראלית וכך לא מתנהגת ממשלת שינוי. האיומים של שר האוצר ליברמן על חברי הוועדה וקריאותיו להתפטרותם – בושה".



    0 תגובות