יואץ חשמול האוטובוסים: תכנית תחבורה חדשה למטרופולין תל אביב

    איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on יואץ חשמול האוטובוסים: תכנית תחבורה חדשה למטרופולין תל אביב

    האצת חשמול האוטובוסים בגוש דן, שיפור השירות, הוצאת קווי אוטובוס לתחרות והרחבת השירות – משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מפרסם תכנית תחרות חדשה למטרופולין תל אביב

    אוטובוס. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    12:49
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on המסר המיוחד מבית המקדש – לאימהות המנקות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מפרסם היום (ראשון) להערות הציבור את תכנית התחרות בשירות התחבורה הציבורית באוטובוסים למטרופולין תל-אביב, הכולל – בין השאר – את הערים: ראשון לציון, חולון, בני ברק. התכנית תבוצע בשתי פעימות – הראשונה בטווח הקרוב, שתקדם את מימוש תכנית החומש, ותאפשר את הרחבת השירות והשנייה במחצית השנייה של העשור, עם התפתחות רשת הרכבות הקלות במטרופולין.

    משרד התחבורה צפוי להאריך את ההסכם עם חברת "דן" משנת 2025 עד לשנת 2030. ההסכם נועד להבטיח יציבות בשירות האוטובוסים בגוש דן על רקע תקופה מאתגרת של פיתוח רשת הסעת ההמונים במטרופולין עד לשנת 2030.

    במסגרת ההסכם, חברת "דן" תחשמל את כל צי האוטובוסים שלה ותכניס לפחות 450 אוטובוסים חשמליים עד 2025 וליותר מ- 1,000 אוטובוסים עד 2030. המהלך מאיץ את התכנית לחשמול האוטובוסים בישראל, בהתאם לעקרונות המשרד לעבור לתחבורה נקייה יותר ומזהמת פחות.

    ההסכם מצטרף לתכנית החומש לתחבורה ציבורית שכבר אושרה בממשלה, והוא חלק חשוב בהתמודדות המשרד בגודש בכבישים. במשרד התחבורה ציינו כי "המשרד מאמין כי תחרות על הפעלת הרכבת הקלה תבטיח את השירות הטוב ביותר לנוסעים ולנוסעות ולכן יאפשר לכל המפעילים להשתתף בתחרות ויסיר את הגבלת ההשתתפות על חברת "דן".

    שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "הליך החשמול של התחבורה הציבורית שלנו הוא קריטי למדינת ישראל ולהפיכתה לנקייה, מהירה ונוחה יותר. ההסכם עם חברת "דן" הוא משמעותי מאוד ובמסגרתו יחושמל כל צי האוטובוסים של החברה, הליך שמתכתב באופן מלא עם המוכוונות שלנו כממשלה לפעול למניעת החרפת משבר האקלים. יחד עם ההיבטים הסביבתיים, ההסכם הזה יבטיח את טובת הנוסעות והנוסעים ואת שיפור וייעול השירות באופן משמעותי מאוד".

    מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "משרד התחבורה מקים בגוש דן רשת הסעת המונים מהירה, אמינה וירוקה. התכנית מבטיחה יציבות בשירות התחבורה הציבורית בעשור הקרוב, לקראת מהפיכה תחבורתית במטרופולין".



    0 תגובות