הצו על מיסוי השתייה המתוקה אושר; מקלב: "מס למימון הקואליציה"

    אבי רבינא No Comments on הצו על מיסוי השתייה המתוקה אושר; מקלב: "מס למימון הקואליציה"

    יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר אישר את המיסוי על המשקאות הממותקים, יחד עם זאת היין לקידוש – מיץ ענבים הוחרג מהמיסוי

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר אישר לפני זמן קצר את צו המיסוי על משקאות ממותקים, בשל כך כלל המשקאות הממותקים צפויים להתייקר. למרות הכוונה הראשונית לאור המחאה, הוחרגו היין לקידוש -מיץ תירוש ומיצים המכילים פחות מ5% סוכר ל100 מיליליטר.

    יו"ר הוועדה קושניר אמר לאחר האישור: "אי אפשר לטמון את הראש כבת יענה ולהתעלם מאחוזי חולי הסוכרת המטורפים שיש היום במדינה. מכך שכל ילד שלישי עתיד לחלות במחלה. מכך שכ-30% מהוצאות קופות החולים הן על טיפול בחולי סוכרת".

    קושניר הבהיר כי "יחד עם אישור הצו, הממשלה הציגה תכנית של 80 מיליון ₪ למניעת תחלואה בסוכרת ובהשמנת יתר ועידוד צריכת משקאות בריאים. בוועדה עמדתי על כך שיתווספו עוד 40 מיליון ₪ לקופות החולים לצורך טיפול ומניעת המחלה. כך שיוקצו סה״כ 120 מלש״ח.

    ח"כ אורי מקלב אמר היום בדיון בוועדת הכספים: "לפני כחמש שנים דיברתם במשרד הבריאות על הסברה כנגד השתיה המתוקה, אתם מציגים היום שהנזק הכלכלי מהסוכר הוא כעשרים מיליארד ש"ח. איפה הייתם כל החמש שנים הללו? כלום לא נעשה. חיכיתם בסבלנות לכסף שיגיע מהמס על השתיה המתוקה?. איפה הייתם?" תמה מקלב.

    ח"כ מקלב הציג את האבסורד בחישוב המס, "אתם מציגים כי אתם מעריכים את ההכנסה מהמס בארבע מאות מילוני שקלים, אך אם באמת אתם לא רוצים שישתו הרי שהיה צריך להיות אפס הכנסה כי הציבור לא ישתמש. על בסיס מה אתם בונים תקציב מהארבע מאות מיליוני השקלים? מיליארד שקלים אתם גובים מהציבור מהחד"פ ומהשתיה המתוקה בשביל לממן את הקואליציה שלכם".

    מקלב תקף את הצעדים הפופוליסטים למיסוי שיפול על כתפי האזרחים, "לצערנו הבאתם צו ללא שום דיפרנציאליות, איזה מוטיבציה תהיה למפעלים להפחית את כמות הסוכר אם אין הבדל בין הכמויות?, נראה כי אתם סימנתם את המטרה ואתם לא קשובים לציבור. אני אומר פה באחריות אתם מסכנים את הציבור בצו הזה, ילדים ישתו פחות נוזלים בגלל הדבר הזה".



    0 תגובות