לאחר הביקורת הציבורית הקשה: חבילת סיוע ראשונית לענף התיירות

    איתי גדסי No Comments on לאחר הביקורת הציבורית הקשה: חבילת סיוע ראשונית לענף התיירות

    על פי מתווה הפיצוי החדש לענף התיירות: מימון בהשתלבות בעיסוק אחר, הכשרות מקצועיות, בתי מלון יקבלו פיצויים על אובדן הכנסות בחודשים הקרובים והשמה מהירה כחוקרים אפידמיולוגים

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הביקורת הציבורית החריפה כנגד ראש הממשלה ושר האוצר שהתבטא בחומרה נגד אנשי התיירות ואמר "שיחליפו מקצוע". הערב (רביעי) רה"מ והשרים סיכמו על חבילת סיוע לענף התיירות, כחלק מההתמודדות עם זן ה"אומיקרון". ההחלטה תובא לאישור הממשלה בהקדם.

    במרכז חבילת הסיוע עומדת השקעה בהיקף של עד 30,000 ש"ח בכל עובד מענף התיירות שיבחר להשתלב בעיסוק אחר, בענף או מחוצה לו.

    השקעה זו תחולק באופן הבא: קבלת הכשרות מקצועיות לכלל העוסקים בענף התיירות בעלות של עד 20,000 ש"ח להכשרה, ללא מגבלת תפוסה ובסבסוד המדינה. ההכשרות המקצועיות מיועדות למגוון רחב של מקצועות בתחומי ההיי-טק, התעשייה ועוד.

    תינתן מלגת הכשרה חודשית בסך של עד 10,000 ש"ח כתלות באורך ההכשרה (עד ל-4 חודשים), וזאת ללא קשר למקורות הכנסה אחרים (ככל שיהיו).

    מסיוע זה יוכלו ליהנות אלפי מועסקים בענף התיירות, בהם מורי דרך וסוכני הנסיעות, אשר עיסוקם מושפע משינוי הנחיות הכניסה לישראל.

    במטרה לסייע בהיערכות למצב המשתנה, הוחלט גם על הארכה של מספר חודשים לקרן ההלוואות בערבות מדינה ממנה יוכלו ליהנות כלל העסקים במשק.

    בנוסף, יועבר סיוע כספי גם באפיקים הבאים: בתי מלון שחוו ירידה בהיקף של למעלה מ-40% במחזור העסקים בשל ההגבלות על כניסת תיירים לישראל, ייהנו ממענקים בסכום כולל של כ-150 מיליון ש"ח שיועברו במהלך החודשים הקרובים.

    מארגני התיירות הנכנסת – יוקצו משאבים לסיוע ותמיכה בפעולות שיווק, שימור כוח אדם והחזר הוצאות בסך כולל של כ-60 מיליון ש"ח.

    מורי דרך – המדינה תממן כ-25,000 סיורים ללא תשלום לציבור אשר יבוצעו ע"י מורי הדרך, תמורת תשלום בסך כ-1,000 ש"ח לסיור ובסכום כולל של כ-25 מיליון ש"ח. הסיורים יבוצעו באמצעות רשות הטבע והגנים ומשרדי ממשלה נוספים.

    נוסף על כל אלו, ובמטרה לייצר פתרונות פרנסה מיידיים, עובדים מענף התיירות יוכלו להיות מועסקים כנאמני קורונה במערכת החינוך וכחוקרים אפידימיולוגיים ברשויות המקומיות, בשכר חודשי בהיקף של עד כ-11,000 ש"ח.



    0 תגובות