הממשלה אישרה את ההכרזה על הימ"מ כיחידה ללוחמה בטרור

    איתי גדסי No Comments on הממשלה אישרה את ההכרזה על הימ"מ כיחידה ללוחמה בטרור

    הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה, נפתלי בנט, והשר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: היחידה המשטרתית המיוחדת (ימ"מ) הוגדרה כיחידה הלאומית ללוחמה בטרור

    צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה, נפתלי בנט, והשר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, להכריז על היחידה המשטרתית המיוחדת (ימ"מ), כיחידה מבצעית-לאומית ללוחמה בטרור.

    ההחלטה, שמטרתה לחזק את יכולות הימ"מ, נסמכת על עבודת מטה שהוביל המטה לביטחון לאומי (מל"ל) בשנים האחרונות, אשר המליצה על קידום המהלך.

    לשם המהלך, יקצה משרד ראש הממשלה כ-10 מיליון ש"ח בשנת 2022 לצורך חיזוק יכולות ואמצעי הימ"מ, עיבוי המערך הלוחם, הגדלת כח האדם ושדרוג הכשירות המבצעית, בדגש על אמצעי לחימה ותשתיות האימונים. במקביל, יגובש מתווה למימון המשכי לקראת אישור תקציב 2023.

    היחידה המשטרתית המיוחדת ללוחמה בטרור (ימ"מ) הינה יחידה עילית של משטרת ישראל, המאגדת מגוון יכולות ואמצעים ייחודיים ללחימה כנגד טרור ואירועי פשיעה מורכבים, תוך שיתוף פעולה מתמיד עם כלל ארגוני הביטחון והמודיעין בישראל, במטרה לממש את יתרונה היחסי בתחום.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס לכך בפתח ישיבת הממשלה: "לפני מספר שבועות, בחג החנוכה, ביקרתי בתרגיל של הימ"מ ביחד עם שר הבט"פ, עמר בר-לב, ועם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי. ראיתי את לוחמי הימ"מ שם בפעולה, מתרגלים את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב – השתלטות על אירוע טרור, בנחישות, ביעילות ובמקצועיות. אני רוצה להגיד לכם – לא כדאי להתעסק איתם.

    רבותיי, החל מהיום היחידה המשטרתית המיוחדת – הימ"מ – היא היחידה הלאומית למאבק בטרור של מדינת ישראל. במשך שנים ארוכות, לוחמי היחידה ומפקדיה הצילו חיים רבים, בשורה של מבצעים שלא על כולם ניתן להרחיב את הדיבור. אני אומר לכם, אנחנו בידיים טובות. מטרתנו, והמטרה שאני הצבתי לימ"מ, היא שהימ"מ תהיה יחידת הלוחמה בטרור הטובה בעולם".



    0 תגובות