- רדיו קול חי - -

בשורה למורי הדרך: פטור מתשלום אגרת רישיון שנתית

בהמשך ובנוסף לחבילת הסיוע של הממשלה לתעשיית התיירות, ועדת הכלכלה של הכנסת פטרה היום (שני) את מורי הדרך בישראל מתשלום המחצית השנייה של אגרת חידוש רישיון העבודה שלהם לשנת 2022.

על אף שהוא אינו משמעותי כספית עבור כל מורה דרך בנפרד, במשרד התיירות נימקו את המהלך בכך, שהדבר נדרש לאור הפגיעה הקשה בכלל מורי הדרך, שעודנה נמשכת, ונוכח העובדה כי משבר הקורונה עתיד ללוות אותנו בעתיד הנראה לעין לפחות עד לסוף שנת 2022.

השפעת התקנות על התקציב הינה ירידה בהכנסות המדינה בגובה של כ-1,108,050 מיליון ₪.

במדינת ישראל יש כ-8,300 בעלי רישיון הוראת דרך. תוקף רישיון הוראת דרך הינו לשנתיים. עבור השנים 2021-2022 אגרת הרישוי עומדת על סך של 267 ₪. כעת, כדי להאריך את הרישיון לשנתו השנייה (2022) נדרשים מורי הדרך לשלם מחצית מאגרת הרישוי הדו-שנתית בסך של 133.5 ₪.

מזה כמעט כשנתיים, עם התפרצות מגפת הקורונה, מורי הדרך נפגעו פגיעה כלכלית קשה מאוד, שהחלה בשנת 2020 ונמשכה גם במהלך שנת 2021. בעקבות המשבר, חלק מההגבלות הראשונות שהוטלו היו סגירת השמים ואיסור כניסת תיירים לארץ. לאחרונה, עם התפרצות זן ה"אומיקרון", חזרו הגבלות אלו. מציאות זו יצרה קושי גדול למורי הדרך להתפרנס ממקצועם, ולירידה גדולה בהכנסותיהם, במיוחד בקרב העוסקים בתיירות נכנסת. כעת אושר להעניק להם סיוע נוסף.

לפני כשנה, בסוף שנת 2020, לאור המשבר והשפעותיו, במיוחד על ציבור מורי הדרך, משרד התיירות קידם תיקון תקנות, בהן ביקש, בין היתר, לפטור את מורי הדרך, שרישיונם היה תקף באותה עת, מתשלום אגרת הרישוי עבור שנת 2021. בדצמבר 2020 אושרו התקנות ומורי הדרך קבלו פטור, כאמור.