מעבדים לבני חורין: איך יוצאים ממצרים בדור שלנו?

    חיה ספיר No Comments on מעבדים לבני חורין: איך יוצאים ממצרים בדור שלנו?

    השבוע בתכנית 'עניין משפחתי' שוחחה הרבנית מינדי שמרלינג עם מירי שניאורסון על פרשת בא ועל ענייו יציאת מצרים | הרבנית הסבירה בשיחה איך אפשר גם בתוך הגלות הזאת להיות בן חורין ולצאת ממצרים | האזינו:

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמידי שבוע במהלך התוכנית עניין משפחתי שוחחה מירי שניאורסון עם הרבנית מינדי שמרלינג מנהלת מדרשיית בית שושנה בתל אביב, על פרשת השבוע, והשבוע השיחה עסקה ביציאת מצרים המדוברת בפרשת בא.
    שניאורסון פתחה את התכנית במשאלה האישית שלה וכנראה של כולנו, "הציפייה לצאת ממצרים הפרטית של כל אחת", והרבנית הרחיבה: "חז"ל אמרו 'בכל דוד ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים', ואיך אדם באמת יכול להרגיש כאילו הוא יצא ממצרים? הרי יציאת מצרים הייתה לפני אלפי שנים, בשנת ב' אלפים תמ"ח, אז מה הכוונה שכל אחד חייב לצאת ממצרים?" שאלה הרבנית.
    יש הסבר מאד יפה עם מסר מדהים, המשיכה הרבנית: "המהר"ל מפראג אומר שביציאת מצרים שהייתה, בנוסף לזה שיצאו ממצרים בפועל, נפעל על בני ישראל שיהוי בני חורין בעצם, ומאז בני ישראל כבר לא יכולים להיות בגדר של עבדים, היציאה לחירות לא יכולה להתבטל, וגם בגלות עכשיו אנחנו בני חורין" מסביר המהר"ל, אמנם, איך קורה דבר כזה בפועל שאנחנו כרגע בגלות אבל מצד שני אנחנו בני חורין? את זה מסביר התניא ענתה הרבנית.
    לראיון המלא, האזינו לראיון:


    0 תגובות