ח"כ סמוטריץ' על הבאבא סאלי זיע"א: "חסרה לנו דמות כמוך בימים כאלה"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ סמוטריץ' על הבאבא סאלי זיע"א: "חסרה לנו דמות כמוך בימים כאלה"

    יו"ר הציונות הדתית כותב על רשמיו ותובנותיו לרגל הילולת הבאבא סאלי זיע"א והקשר של תלמידו מרן הגר"מ אליהו זצוק"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' כותב על תובנותיו בהילולת הבאבא סאלי זיע"א: "חצות וחצי בלילה. אני מנסה לחשוב מה יש לי לתרום לשיח סביב ההילולא של הבבא סאלי, רבי ישראל אבוחצירה זצ"ל, והאמת היא שאני מבין שלצערי שלא הרבה.

    עם יד הלב (ועל המקלדת), התחושה שאני מרגיש כרגע היא בעיקר קנאה ופספוס. אני קורא את הדברים היפים והמרגשים שנכתבו עליו ומרגיש החמצה שחייתי בדורו אבל לא באמת… לא באמת הייתי מודע לזכות הזאת כשהייתי צעיר, כשעוד היה הוא עימנו.

    "אנשים עם אמונה תמימה" אוהבים לכנות אותם. אבל ביננו, יש בזה קצת התנשאות, כאילו רק מאמינים הם היו, בלי ידע רחב ח"ו. אבל האמת היא שככל שאני יותר נחשף ולומד, הם היו ענקים שבענקים והלוואי על כולנו קצת מה'תמימות' הזאת…

    תמימות שהודות לידע העצום שהכילה, הביאה אלינו לימים את אחד ממנהיגינו בדורות האחרונים, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, שהיה תלמידו המובהק וינק מתורתו במשך שנים כפי שהוא עצמו תיאר בחייו. וזה מה שבין היתר הפך אותו גם לרב ראשי המקובל על זרמים רבים בעם.

    כי אם גדלת בבית מדרשו של הבבא סאלי, שפירוש הכינוי במרוקאית הוא 'האב המתפלל', כזה שכל הזמן התפלל על כל אחד מישראל, ללא הבדל, כמה טבעי שתספוג אהבת ישראל כפשוטו.

    כמה חסרה לנו דמות כמוך בימים כאלה, מלאת אהבת ישראל, רבי ישראל אבוחצירה.

    זכותו תגן עלינו".



    0 תגובות