ערבות הדדית למען המשפחה

    עפר גדנקן No Comments on ערבות הדדית למען המשפחה
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עשרות ילדים ומבוגרים מרותקים לביתם במשך תקופות ארוכות ונאלצים לקטוע באחת את שגרת העבודה והלימודים שלהם כשהתוצאות המרות משפיעות הן על המצב הנפשי והן על עתידם המקצועי. בשנים האחרונות, עם השתלטות הנגיף על חיינו, האחוזים המדאיגים רק עולים. יש מי שלקחו את הנתונים האלו כהזדמנות לעשות משהו טוב למען הקהילה, הזדמנות לתרום ולהקל על חייהם של המרותקים לביתם.

    עשרות מכתבי תודה נרגשים זורמים למשרדי מטה מכבי בשבוע האחרון בעקבות יוזמה מרגשת של מכבי בשיתוף עם עמותת 'ערבות הדדית בתוך המשפחה'. היוזמה המיוחדת הוקמה בעקבות מגפת הקורונה שהשביתה את חייהם של תושבים רבים שרותקו לבתיהם או לבתי החולים ונאלצו לקטוע את חיי השגרה.

    בין המודים ניתן למצוא ילד שנכווה קשות ובזכות המיזם מצליח להעסיק את עצמו ולהתאושש, אישה שחולה במחלה ממאירה ובזכות המיזם מצליחה לשמור על שגרת עבודה ככל הניתן, ילד קטן שסובל מהתפרצויות אלרגיה חוזרות ונשנות שמונעות ממנו להשתתף בפעילות שגרתית בלימודיו ויכול להמשיך ללמוד ולהיות עסוק בפעילות שגרתית גם כעת ועוד מקרים רבים ומרגשים של אנשים שהמיזם החזיר אותם למעגל השגרה הברוכה.

    היוזמה הייחודית שיצאה לדרך לראשונה בישראל הגיעה לאחר שהנהלת מכבי שירותי בריאות בחנה את בקשת עמותת 'ערבות הדדית בתוך המשפחה' ולאחר בדיקה כל ההלכים המשפטיים והחוקים לסייע לחולים המרותקים לביתם, למאושפזים בבתי החולים ולאנשים שנמצאים בתהליכי שיקום רפואי.

    מכבי שירותי בריאות מעניקה אלפי מחשבים, מסכים, מצלמות ומדפסות שיצאו מכלל שימוש מקצועי עבור הקופה ועדיין ראויים לשימוש, לעמותת 'ערבות הדדית בתוך המשפחה' אשר מכשירה אותם לשימוש חוזר ותורמת אותם לחולים, משתקמים, מאושפזים ומרותקי בית כדי שיוכלו להמשיך בשגרת עבודה ולימודים גם בשעת חוליים.

    בנוסף, מכבי ועמותת 'ערבות הדדית בתוך המשפחה' מעמידה לרשות השוהים בבתי החולים עמדות מיוחדות שמאפשרות להם לקבל פקסים ודואר אלקטרוני לצורכי הרפואה ולתועלת הנזקקים לכך בימי שהותם בבתי החולים או במרכזי הרפואה ברחבי הארץ.

    ר' משה שלזינגר מנהל השיווק של מכבי למגזר החרדי מציין בגאווה: "פרויקט זה עלה כרעיון לפני כשנה ע"י יו"ר עמותת 'ערבות הדדית בתוך המשפחה' הרב אלחנן מלכה ואביו עו"ד שמריהו מלכה ולאחר עבודה מאומצת בשיתוף הלשכה המשפטית, אגף משאבי אנוש ואגף התקשורת של מכבי, זכינו לצאת דרך עם הפרויקט הייחודי והבלעדי הזה".

    מנהלת הפרויקטים במחלקה החרדית הגב' מיכל צרפי מציינת: "אין סיפוק גדול מלראות לאחר עמל של שנה שהמיזם החשוב הזה יוצא לדרך ולא בכדי נתנו לזה את השם ערבות הדדית למען המשפחה, אני בטוחה בכך שבע"ה נצליח להטיב עם המרותקים בבתים ובבתי החולים ולהעניק להם את הכלים להמשיך בשגרת החיים גם בהיותם מרוחקים מסביבה בנסיבות אלו".

    יו"ר עמותת 'ערבות הדדית בתוך המשפחה' הרב אלחנן מלכה הודה בחום על האימון שהנהלת מכבי נתנה לעמותת 'ערבות הדדית בתוך המשפחה'. הוא הודה לר' משה שלזינגר מנהל השיווק למגזר החרדי, לצוות המחלקה החרדית במטה מכבי, למר יעקב כהן מנהל מחלקת תקשורת ומולטימדיה של המטה, לגב' מיכל הורביץ- משה, ס. מנהלת מערך תגמול, הטבות ויחסי עבודה, לגב' גלית שפר, מנהלת מחלקת רווחת עובדים ולגב' נעמה פרידמן, ממונה על תחום גמלאים ומתנדבים.

    מכבי שירותי בריאות השתתפה באירוע מיוחד לנשים מקהילת חב"ד, שנערך בשכונת רמת שלמה בירושלים • במהלך הערב נשאו דברים מנהל השיווק למגזר החרדי במכבי שירותי בריאות הרב משה שלזינגר, ומומחית לרפואת משפחה במכבי ותושבת השכונה ד"ר אסתר שומר, שהצטרפה לאחרונה למכבי. 

    ערב מיוחד נערך לנשות קהילת חב"ד ברמת שלמה בירושלים על ידי ארגון 'שפרה ופועה' הפועל בשכונה. הארגון מסייע לנשים בשלבי טרום ולאחר לידה לעבור את התקופה בקלות, תוך מתן מענה לכל אתגר והכנת ארוחות חמות ועשירות ליולדות ולמשפחותיהן.

    באירוע המיוחד נשא דברים מנהל השיווק למגזר החרדי במכבי שירותי בריאות הרב משה שלזינגר שהרחיב בנושא הקשר בין קהילת חב"ד למכבי שהייתה הראשונה ששינתה את השם מקופת חולים לשירותי בריאות כהנחיית הרב מליובאוויטש זי"ע. על הקשר בין רבני הקהילה למנהלי מכבי בשאלות מהותיות, ובכך מכבי עושה את ההתאמה המרבית לקהילה באמצעות השדרה הניהולית החרדית.

    כמו כן, במהלך האירוע נשאה דברים גם ד"ר אסתר שומר, תושבת השכונה וחברת הקהילה שבימים אלה גם נכנסה כרופאת משפחה במרכז הרפואי של מכבי בשכונה. ד"ר שומר הינה בעלת ניסיון רב שנים בתחום רפואת משפחה, והצטרפותה למכבי מהווה בשורה משמעותית לתושבים חברי מכבי.

    האירוע התקיים בשיתוף עם מכבי שירותי בריאות, שכארגון בריאות מוביל רואה חשיבות מיוחדת באירועי קידום בריאות בקרב הקהילה. ההלימה התרבותית והעמקת הקשר עם הקהילה עומדים במרכז תפיסת השירות של מכבי כחלק מהתאמתה של הקופה לצרכים המקומיים, כולל בשאלות הלכתיות חשובות העולות על שולחנם של גדולי הרבנים ומורי ההוראה.

    בשכונת רמת שלמה קיימת מרפאת בוטיק של מכבי שירותי בריאות עם מיטב הרופאים המומחים, כאשר מנהלת המרכז הרפואי הגב' ד. מילר שתחי', מנהל המרחב ואף עובדים במרכז עצמו – חרדיים שיודעים ומבינים לליבן של הקהילות במקום, ובתוכן קהילת חב"ד.

    ר' זאב רייכמן, מנהל מרחב מבואות ירושלים: "אנו מברכים על שיתוף הפעולה המוצלח עם ארגון 'שפרה ופועה' הפועל למען נשים מהקהילה. מכבי כארגון בריאות מוביל רואה חשיבות רבה בשיתופי פעולה מעין אלה, המהווים נדבך חשוב בפעילות של מכבי ותפיסת השירות שלה. אנו נמשיך לחזק את הקשר עם הקהילות בשכונה ולהעמיק את הפעילות למען חברי וחברות מכבי".



    0 תגובות