למשך כחצי שנה: צרפת תקבל את נשיאות מועצת האיחוד האירופי

    נתי קאליש No Comments on למשך כחצי שנה: צרפת תקבל את נשיאות מועצת האיחוד האירופי

    לרגל תורה של צרפת בהחזקת הנשיאות של מועצת האיחוד האירופי לחצי שנה הקרובה, שגריר צרפת בישראל ערך מפגש עם שר החוץ לפיד ושגרירי אירופה בישראל | במפגש שוחחו הצדדים על חיזוק הקשר בין ישראל לאיחוד האירופי בהבטיו השונים

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועצת האיחוד האירופי היא הבית העליון של האיחוד והיא חלק מהרשות המחוקקת שלו, במועצה חברים שרים מהממשלות של האיחוד, ובראש המועצה עומדת אחת מן המדינות החברות באיחוד לפרק זמן של חצי שנה, על-פי סבב בין מדינות האיחוד האירופי, ומתחילת השנה האזרחית הנוכחית מחזיקה צרפת בנשיאות.

    מר אריק דנון, שגריר צרפת בישראל, ערך את טקס השקת נשיאות מועצת האיחוד האירופי של צרפת בישראל, יחד עם מר דימיטר טזאנצב שגריר האיחוד האירופי בישראל, ובאירוע השתתפו, יאיר לפיד ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, וכל שגרירי אירופה בישראל.

    השגריר דנון הודה לשר לפיד על השתתפותו, הוקיר את פועלה של סלובניה שהחזיקה בחצי השנה האחרונה בנשיאות, ושיבח את שיתוף הפעולה ההדוק בין צרפת, צ'כיה ושוודיה במסגרת שלישיית הנשיאות העתידית. הוא גם פירט את שלוש העדיפויות של הנשיאות הצרפתית: הראשונה, אירופה ריבונית יותר, השולטת בגבולותיה ושמסוגלת לפעול למען יציבות סביבתית אזורית ובינלאומית. השנייה, מודל צמיחה חדש המסוגל לייצר התפתחות כלכלית עם השינויים הן בתחום הדיגיטל והן בתחום האקלים; והשלישית, אירופה אנושית יותר, קשובה לאזרחיה, גאה בערכיה ונחושה להבטיח את עתיד הדורות הבאים.

    השגריר הזכיר את היתרונות המוחשיים של השותפות בין ישראל לאיחוד האירופי, כמו אישרור הדדי של התווים הירוקים של המדינות במסגרת התוכנית האירופית לתעודות התחסנות נגד קורונה, והעריך כי הקווים המנחים של נשיאות צרפת יציעו פרספקטיבות חדשות לשיתוף פעולה בכמה מישורים.

    במישור האסטרטגי, הוא הזכיר את היעדים המשותפים לאירופה וישראל בכל הנוגע למאבק בטרור, במאבק בפשע המאורגן וסירוב לאיראן גרעינית. הוא אישר מחדש את המחויבות של צרפת ושל האיחוד האירופי לביטחונה וליציבותה האזורית של ישראל.  

    במישור הכלכלי, הצטרפותה של ישראל לתוכנית המחקר והפיתוח "אופק אירופה" (95.5 מיליארד אירו בין השנים 2021-2027) הוכתרה ככלי לשיתוף ידע וטכנולוגיות. שינוי מערך האנרגיה והטרנספורמציה הדיגיטלית צריכים להוות גם הזדמנות להתקרבות נוספת בין חברות סטארט-אפ ולאיחוד הנורמות והתקנים, במיוחד בתחומי החקלאות והתרופות.

     ומבחינה ערכית, השגריר דנון אישר מחדש את מחויבותה של אירופה להגן על עקרונות היסוד של הדמוקרטיה ושלטון החוק, ולהילחם בכל התופעות של האפליה. בהקשר זה, הוא בירך את הנציבות האירופית על יישום האסטרטגיה הראשונה שלה למאבק באנטישמיות.

     

     

     

     



    0 תגובות