ביידן איים: "פוטין לא ראה סנקציות כמו שאלה שנטיל אם הוא יפעל"

    שלמה ריזל No Comments on ביידן איים: "פוטין לא ראה סנקציות כמו שאלה שנטיל אם הוא יפעל"

    הנשיא האמריקני שיגר איום לעבר הנשיא הרוסי אם זה האחרון יורה על פלישה לאוקראינה: "פוטין בחיים לא ראה סנקציות כמו אלה שאנחנו מתכננים להכריז עליהן אם הוא יפעל"

    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: פלאש 90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן הצהיר אמש (רביעי) כי אם רוסיה תפלוש לאוקראינה, ארה"ב תגיב בתקיפות: "פוטין בחיים לא ראה סנקציות כמו אלה שאנחנו מתכננים להכריז עליהן אם הוא יפעל", אמר ביידן במסיבת עיתונאים שקיים בבית הלבן.

    צילום: פלאש 90

    הנשיא האמריקני נשאל לדעתו האם פוטין יורה לצבאו להיכנס לאוקראינה והעריך: "הניחוש שלי שהוא יכנס. הוא חייב לעשות משהו".

    עוד אמר ביידן, כי אם פוטין יפלוש לאוקראינה זה יהיה "הדבר המשמעותי ביותר שקרה בעולם, במונחים של מלחמה ושלום, מאז מלחמת העולם השנייה. אני מקווה שפוטין יבין שהוא לא במצב טוב במיוחד לשלוט במלחמה".

    במקביל, אחרי שנשיא אוקראינה ביקש להצהיר בצורה ברורה איזה סנקציות ספציפיות יוטלו על רוסיה במקרה של פלישה, ולא להסתפק באיומים כלליים הודיע הבית הלבן כי במקרה שכזה הרוסים לא יוכלו לסחור יותר בדולרים (ככל שזה נוגע בארה"ב), ארה"ב תגדיל את מכסת החיילים האמריקאים ברומניה ופולין, ובנוסף: על תעשיית השבבים האמריקאית להיות מוכנה להגבלות חדשות על הרוסים כולל חסימת פוטנציאל הגישה של המדינה לאספקה אלקטרונית גלובלית.

    שיירות צבאיות רוסיות

    צילום: פלאש 90

    במקביל, רוסיה שיגרה מסר לנאט"ו: "מגיע רגע של אמת שבו המערב יקבל את הצעותינו או שיימצאו דרכים אחרות להגן על ביטחון רוסיה… נגמר לנו הזמן. הספירה לאחור מתחילה".

    גם שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן אמר אתמול לאנשי השגרירות האמריקאית בקייב, במהלך שהותו שם, כי רוסיה "עלולה לפלוש לאוקראינה בכל רגע".

    נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי הודה בסיום פגישתם של השניים לארה"ב "על עזרתה בזמנים קשים אלו".

    צילום: פלאש 90

    יצויין, כי המדינה היחידה שבינתיים עוזרת פיזית בשטח לאוקראינים היא בריטניה שלא מפסיקה לשלוח מטוסי מטען עם ציוד צבאי רב לטובת האוקראינים, ובעיקר נשק נ.ט. הבריטים אומרים שלא מדובר בנשק התקפי כנגד הרוסים אלא בנשק הגנתי.

    רוסיה מזרימה כוחות אדירים גם לבלארוס ששוכנת צפונית לאוקראינה, כהיערכות לקראת תרגיל צבאי משותף בין ה-10 ל-20 בפברואר. ליטא, ששוכנת מהעבר השני, מצפון לבלארוס ונחשבת בעיני רוסיה לבשר מבשרה חוששת שהכוחות האלו יופנו גם נגדה. שר ההגנה הליטאי אמר כי הימצאות חיילים רוסים בבלארוס מהווה "איום ישיר על ליטא".



    0 תגובות