עו"ד בראשי: "מי שדוחף להסדר טיעון – רוצה בטובתו של נוני מוזס"

    מהדורת הבוקר 1 Comment on עו"ד בראשי: "מי שדוחף להסדר טיעון – רוצה בטובתו של נוני מוזס"

    עו"ד כנרת בראשי בשיחה עם 'קול חי': "הפרקליטות מבקשת מאדם שבחרנו בו להתפטר – אנחנו אומרים לו – לא. אם שתי הקבוצות, גם אוהדיו וגם מתנגדיו של נתניהו מתנגדים להסדר הטיעון אז אסור לו ללכת על זה. המשפט 'משודר' כל הזמן – ביהמ"ש לא יוכל להתעלם מהעובדות"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד כנרת בראשי, שמובילה את פרויקט 'האולפן הפתוח' שמעדכן כל העת ממשפטו של ראש האופוזיציה, שוחחה עם איתי גדסי ויעקב פרידמן במהדורת הבוקר על משפט נתניהו והמגעים להסדר טיעון: "מבקשים מאדם שבחרנו בו להתפטר ולהודיע שהוא לא יחזור. אנחנו אומרים לו 'לא, אנחנו לא מוכנים שתלך להסדר הזה ותתפטר'".

    בראשי הסבירה מדוע לדעתה על נתניהו להמשיך במשפט על אף שהוא יכול 'להציל את עורו': "מנהיגות זו תכונה שלא לכל אחד יש. אנחנו בוחרים בו כי הוא מנהיג, ומנהיג צריך לשאת על הכתפיים שלו את כל הציבור ואני חושבת שאם שתי הקבוצות האלה אלו – אלה שבחרו בו ואלה שלא בחרו בו – לא רוצים את הסדר הטיעון אז לא צריך ללכת להסדר הזה".

    היא נשאלה האם יש לנתניהו סיכוי למשפט צדק והשיבה: "אני משדרת את המשפט כל יום כל פסיק, יש אנשים מהצד השני שעושים אותו דבר ומנהלים שיח על המשפט. בכל משפט רגיל אנחנו יודעים ומכירים רק את פסק הדין בסוף וכשיש לך פה שיח שהוא פרוטוקול אנושי בית המשפט לא יוכל להתעלם מהעובדות ורק לכתוב את פסק הדין".

    עוד אמרה בראשי: "בית המשפט יודע מה המצב שלו בקרב הציבור ואם הוא ימשוך את החוטים עוד קצת הוא יקבל הפיכה אזרחית שהוא יהיה חתום עליה".

    לאחר מכן היא התייחסה להתנהלות התביעה במשפט: "לא רק שלא חקרו אותו על כל אירועי הסיקור שבהם הוא מואשם, לא חקרו אותו על הסעיף שבו הוא מואשם. עומד החוקר בבית המשפט ואומר 'אני שאלתי את העדים שאלות' ושואלים אותו עורכי הדין האם הוא בחן את כל הכתבות באתר והוא אמר 'לא בדקתי, נתנו לי שאלות מה לשאול וזה מה שעשיתי'.

    היא הוסיפה כי "השבוע הייתה דווקא התערבות רבה של השופטים. בשלב מסוים השופט בר עם אמר לעד 'מה שאתה מספר לא עושה שכל'".

    בראשי מתחה ביקורת חריפה על התקשורת ואופן סיקור המשפט: "התקשורת חייבת לדווח לנו ל זה, אבל היא עסוקה בהנדסת תודעה. שים לב מי דוחפים לעסקת טיעון – אנשים שכותבים בתוך ידיעות אחרונות כי הם מבינים שבלעדי נתניהו נוני מוזס לא יוכל לקבל עסקת טיעון. המטרה הגדולה היא שנוני יקבל את העסקה".



    1 תגובות

    מיין תגובות