לפיד מצהיר: "נפנה את המפעלים המזהמים במפרץ חיפה"

    איתי גדסי No Comments on לפיד מצהיר: "נפנה את המפעלים המזהמים במפרץ חיפה"

    לפיד סייר במקום ואמר: "החלטת הממשלה, שאנחנו מקדמים עם השותפות בקואליציה, תכלול את פינוי חוות המיכלים של תש"ן, העברת מפעל הדשנים של כי"ל, קידום תכניות לבניית 70 אלף יחידות דיור. יש פה קו חוף יפהפה של מעל 10 ק"מ, שלא צריך להסתיר אותו בארובות ומפעלים מזהמים"

    צילום: אלעד גוטמן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד קיים היום (חמישי) סיור במפרץ חיפה והצהיר: "יש כאן פוטניציאל אינסופי, נשנה את האזור".

    "אני עומד כאן במפרץ חיפה כי אנחנו מתחילים מהלך היסטורי של פינוי המפעלים המזהמים מאיזור המפרץ. במקום איזור תעשיה מסוכן ומזהם, יהיה פה איזור של מגורים, של היי טק, של אתרי טבע ואיזורי בילוי", אמר לפיד. "התעשיה הפטרוכימית פה במפרץ יוצרת ביצה עכורה ומזהמת של 2,000 דונם, בלב איזור מיושב בצפיפות. ילדים גרים, משפחות גרות פה, אנחנו נפנה את התעשיות למקום אחר, נשמור על העובדים במפעלים, אבל נשנה את האיזור".

    "החלטת הממשלה, שאנחנו מקדמים עם השותפות בקואליציה, תכלול את פינוי חוות המיכלים של תש"ן, העברת מפעל הדשנים של כי"ל, קידום תכניות לבניית 70 אלף יחידות דיור. הפוטנציאל פה אינסופי. זו העיר של הטכניון ואוניברסיטת חיפה, זו עיר הנמל המרכזית שלנו. יש פה קו חוף יפהפה של מעל 10 ק"מ, שלא צריך להסתיר אותו בארובות ומפעלים מזהמים.

    "בעוד כמה שנים אפשר יהיה להגיע לכאן מהמרכז ברכבת חשמלית מהירה, ולאורך החוף יהיו פה חנויות קטנות, ובתי קפה, וחממות של היי טק, ומרכזי בילוי לצעירי העיר, ומקומות תעסוקה בשכר גבוה.

    "זה לא יקרה ביום, אבל זה מתחיל היום. בשיתוף פעולה של חברינו בממשלה ובכנסת. אני רוצה להודות לחבר הכנסת יוראי להב הרצנו, לחברי הכנסת אלון טל, נעמה לזימי ולימור מגן תלם, על שיתוף פעולה הדוק וירוק למען האזור כולו".

    יו״ר השדולה הסביבתית בכנסת, חה״כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד): ״מפרץ חיפה הוא הגראונד זירו הסביבתי של מדינת ישראל, עם אינטרס ציבורי מובהק. אני גאה להיות חלק מממשלה שמבינה את החשיבות של פיתוח המפרץ כמרכז מטרופוליני שוקק שהוא חממה לחדשנות, הייטק, מגורים לצעירים וריאות ירוקות. זהו לא רק אינטרס איזורי, אלא בראש ובראשונה אינטרס לאומי״.

    ח"כ פרופ' אלון טל (כחול לבן), מראשי השדולה להבראת מפרץ חיפה.: "הזיהום במפרץ חיפה הוא הסוגיה הסביבתית-בריאותית החמורה במדינה, וזו גם הייתה התביעה הראשונה שלנו כאשר הקמנו את אדם טבע ודין. אי אפשר להשלים עם המשך המצב כפי שהוא, ואני מאושר שאחרי מאמצים רבים ופעילות של השדולה להבראת המפרץ, משרד רה"מ החליפי מרים את הכפפה".

    ח"כ לימור מגן תלם (ישראל ביתנו): ״כשנכנסתי לכנסת הבטחתי לתושבי חיפה ומפרץ חיפה שאעשה הכל כדי להילחם בזיהום אוויר במפרץ חיפה. היום הגענו לשטח בהרכב מאוד משמעותי ואנחנו מתחילים במהלך היסטורי לפינוי הדרגתי של התעשייה הפטרומכימית במפרץ חיפה״.



    0 תגובות