ראש הוועדה בטבריה: "ברעידת אדמה חזקה יותר, צפויים לספור מאות הרוגים"

    נדב דוד No Comments on ראש הוועדה בטבריה: "ברעידת אדמה חזקה יותר, צפויים לספור מאות הרוגים"

    על רקע שתי רעידות האדמה החזקות שהורגשו בצפון, ראש הוועדה הממונה בטבריה בועז יוסף, קורא לממשלה להיכנס לעובי הקורה ולטפל בבניינים הישנים והמסוכנים שנמצאים על קו השבר בעיר

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות שתי רעידות האדמה שהורגשו בטבריה אמש סמוך לחצות והיום בשעת צהריים מוקדמת, המוקד העירוני של עיריית טבריה הוצף בגל של פניות מצד תושבי העיר, שדיווחו על חשש לתזוזות בבניינים בהם הם מתגוררים. תושבים אחרים טענו כי הרגישו תזוזות חזקות במקום מגוריהם, והיו שטענו כי בבניין חדש עמודי הבניין נטו על צידם.

    בעיריית טבריה שכרגע מתפקדת תחת ראש ועדה קרואה ומוצעה ממונה מעדכנים כי קב"ט העירייה עמי ועקנין וסגן מהנדס העיר אלרם חלפון סיירו במוקדים השונים ובדקו מקרוב את תלונות התושבים.

    סגן המהנדס אף סייר בדירות שבבניינים ובחן מקרוב את המקומות בהם קיים התפר של המבנים ומקומות נוספים שעליהם הצביעו התושבים.

    יו"ר הוועדה הממונה בועז יוסף עמד בקשר רציף עם נציגי העירייה בשטח וגם שוחח עם פיקוד העורף, ממנו ביקש לשלוח באופן בהול מהנדסים ואנשי מקצוע, שיעברו כבר מחר בין המוקדים השונים שעליהם דיווחו התושבים ויערכו בהם בדיקות מקיפות יותר עם האמצעים העומדים לרשותם.

    יו"ר הוועדה הממונה בטבריה בועז יוסף התייחס לשתי רעידות האדמה שהורגשו בעיר מאז הלילה ואמר: "טבריה נמצאת על קו השבר הסורי אפריקאי ובעיר ישנם עשרות בניינים ישנים שנבנו לפני תקן רעידות האדמה. לכן, הם מצויים בסכנה מוחשית לקריסה".

    עוד הוסיף, "זמן רב אנו זועקים לסיוע מממשלת ישראל, אך לצערי אנו לא זוכים לא שיתוף פעולה ולא למציאת פתרון".

    הראש המועצה הממונה קרא לממשלה להתערב מייידית, "ממשלת ישראל חייבת להיכנס לעובי הקורה ולפעול במיידית לחיזוק המבנים בטבריה. מדובר בהשקעה גדולה שמחייבת החלטת ממשלה, לפני שיהיה מאוחר. ישנן למעלה מ-60 משפחות המתגוררות במבנים הבנויים ממש על קו השבר. ברעידת אדמה חזקה יותר, אנו צפויים חלילה לספור מאות הרוגים. יש לפעול מיידית – חיי אדם אינם הפקר".



    0 תגובות