דרישה: לבחון את התנהלות המערכת בעניינו של ניצב חכרוש

    ישראל רובין No Comments on דרישה: לבחון את התנהלות המערכת בעניינו של ניצב חכרוש

    התנועה לטוהר המידות פנתה לשורה של שרים ובכירים במערכת אכיפת החוק, בדרישה לבחון את התנהלות מערכת אכיפת החוק בעניינו של ניצב ג'מאל חכרוש: "מציאות של הסתרה וטיוח של עניינים חמורים"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התנועה לטוהר המידות פנתה היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, השר לביטחון פנים, פרקליט המדינה, מפכ"ל המשטרה וראש מח"ש, בדרישה לבחון את התנהלותה של מערכת אכיפת החוק בעניינו של ניצב ג'מאל חכרוש. זאת, בהמשך לחשיפתו של העיתונאי ג'וש בריינר, לפיה חכרוש תועד מדלג מעל קורבן רצח מבלי להגיש לו עזרה, ומבלי לטפל באירועי שהתרחשו באותה העת במפעל בו שהה.

    בפנייה כתבה התנועה כי מובן כי יש לבחון את התנהלותו של חכרוש, ולמצות איתו את הדין, ככל שיהא בכך צורך. לצד זאת יש לפרסם לציבור את מלוא הממצאים סביב התנהלותו באירוע, כאשר על פני הדברים נראה כי חכרוש לא נהג כמצופה משוטר במשטרת ישראל, ודאי שלא קצין בכיר בדרגת ניצב, ולא עשה את שנדרש ממנו במצבים מסוג זה.

    לצד זאת קראה התנועה ליועמ"ש ולגורמים המכותבים לבחון את התנהלותם של גורמים במערכת אכיפת החוק, אשר נמנעו מלפעול כנגד ניצב חכרוש, עד לחשיפת הפרשה בתקשורת. "העובדה כי הפרטים שנחשפו היו ידועים לבכירים במשטרה ובפרקליטות מחוז צפון, אולם אלו לא נקטו כל צעד, מלמדת על מציאות של הסתרה וטיוח של עניינים חמורים, וטיפול בהם רק כאשר "אין ברירה", לאחר חשיפה תקשורתית".

    "הפער בין הסתרת הפרשה משך פרק זמן ארוך, והמהירות בה הוקם צוות בדיקה לאחר שנחשפה מעבירה מסר פסול לפיו מערכת אכיפת החוק כלל אינה נכונה לבחון את עצמה, וכי לולא חשיפת הפרשה לא ננקטים צעדים יזומים לאיתור כשלים ולתיקון הנדרש, גם בדרך של מסקנות אישיות כנגד גורמים בכירים". על כן, קראה התנועה ליועמ"ש לנקוט בכל הצעדים הדרושים כדי להגיע לחקר האמת ולשקם, ולו במעט, את אמון הציבור במערכת אכיפת החוק.



    0 תגובות