'גזירת הסלולר': "זו הכרזת מלחמה, אלפים ינתקו את הקו"

    מהדורת הבוקר 3 Comment on 'גזירת הסלולר': "זו הכרזת מלחמה, אלפים ינתקו את הקו"

    הרב שמואלי, מראשי הפעילים בנושא הקומות הכשרות מתריע בשיחה עם 'קול חי': "גזירת הסלולר היא הכרזת מלחמה על הדת. לא ניתן לזה לצאת לפועל. תאר לך שמחר היו אוסרים על תפילין – רוצים להוריד את החסימות ולאפשר לכל מיני קווים להגיע לילדינו – זה אפילו יותר גרוע מתפילין. אם זה יצא לפועל, אלפים יפסיקו להשתמש בסלולר"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב שמואלי, מראשי הפעילים בנושא הקומות הכשרות שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר, והתריע על הסכנה הגדולה בהחלטתו של שר התקשורת על ביטול 'הקומה הכשרה' בפלאפונים הניידים: "הייתי גם אצל גדולי ישראל בארץ וגם אצל כמה מגדולי ישראל בחו"ל, מכל העדות החוגים. כולם התבטאו במילה של 'מלחמה'. מדינת ישראל מכריזה מלחמה על הדת. אלו מילים שאני שמעתי. הם חזרו והדגישו את זה בחרדה".

    הרב שמואלי הסביר על ה'גזירה' כלשונו: "ישנם שני שלבים בגזירה הזו: אחד, יותר לא תוכל להיות מזוהה אם אתה במספר כשר או לא. המשמעות של זה היא כמו שיוצא חוק שמהיום חייל ילך ללא מדים. או כמו שתגיד לחסידים להפסיק לחבוש שטריימל וכן הלאה. אלה דברים שחשובים לנו באופן קריטי – שאנחנו מזוהים".

    הוא עמד על כך שלא יתכן שההחלטה תצא לפועל: "בוא נחכה קצת זמן ותראה שאין לגזירה הזו היתכנות, היא עתידה ליפול כי הציבור ישיב מלחמה. מי שקודח בהר געש שלא יתפלא אם הוא יהיה מוצף בלבה רותחת. אצלנו החינוך הוא מעל הכל ואנחנו משלמים על זה כל מחיר. לשם הדוגמא, אם אתה מוציא חוק שאסור לקנות לילדים תפילין, הציבור לא יקבל את זה. הנושא של הקומה הכשרה לא פחות חשוב מתפילין ואפילו יותר".

    הוא סיפר כי "אלפי אנשים כבר חתמו על 'ביטול מותנה', שמשמעותו שאם החוק יצא לפועל אנחנו מבטלים את קווי הטלפון הניידים שלנו. יש כיום 600 אלף מכשירים כשרים".

    עוד הסביר הרב שמואלי: "ישנה גזירה נוספת, להוריד את החסימות. כל אחד יודע שזה לא רלוונטי ולא מציאותי שניתן לכל מיני גורמים לשלח לעברינו כל מיני ענייני תובעה שאין הפה סובלם. ישנם קווים מסוימים שהגישו על זה עתירה לבג"ץ. הם מעוניינים ליצור קשר עם בנינו ובנותינו ולהגיש להם את הגרוע מכל. מה שהיום חסום בקווים האלה".

    עוד הוסיף הרב שמואלי: "אחד מגדולי התורה בארה"ב אמר לי, 'תאר לך אתה יושב בבית סגור, הכל מוגן. פתאום הבלטות נפתחות מלמטה ונכנסים כמה חוטפים וחוטפים לך את הילדים. ככה אנו מרגישים. בהתאם לכך שכל מי שעושה את הגזירה הזאת יהיה מוכן לכל התוצאות".

    הוא התייחס לאי מעורבותם של חברות הסלולר בנושא, שעשויות להיפגע פגיעה כלכלית משמעותית מניתוק הקווים של אותו ציבור: "אן לי ספק שהם יתעשתו. זה לא הכי חכם שהם מחכים לרגע האחרון. הם עדיין לא מבינים את רמת מסירות הנפש של הציבור".

    הוא נשאל לאפשרות לפנייה לערכאות משפטיות ואמר: "קשה מאוד לסמוך על בג"ץ כשזה נוגע לציבור החרדי, אבל כמובן שננסה בכל הכיוונים".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      "חוצה מגזרים" זו המילה שהשתמש בה הרב שמואלי
      כמה חבל שאנחנו הדתיים והחרדים האשכנזים והספרדים לא מסוגלים להתאחד ולסגור את המדינה באופן מתואם….
      אם נתאחד נוכל לעשות הכל