רבה של בת ים בריאיון מרתק: "רוצים לגייר בשנה אחת 450 אלף איש"

    אסתי פלד No Comments on רבה של בת ים בריאיון מרתק: "רוצים לגייר בשנה אחת 450 אלף איש"

    רבה של בת ים הרב אליהו בר שלום בריאיון מרתק ל"מהדורה המרכזית" על חוק הגיור המסוכן, והסביר כי "בחמישים השנים הראשונות של המדינה גויירו רק 10 אלף איש, ב-25 השנים האחרונות גויירו 100 אלף איש" והפתרונות הנכונים לגיור על פי ההלכה

    צילום: יונתן סינדל / פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבה של בת ים הרב אליהו בר שלום התראיין הערב 0רביעי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן

    "זה נכון שהם מרגישים שלא טוב להם, כי הם לא יכולים להתאזרח כמו החברים שלהם, אבל זה לא בגלל הרבנות, אלה בגלל שהמדינה הוליכה אותם שולל, המדינה החליטה שכל מי שמגיע לו אזרחות יקבל מענקים ואזרחות, אבל אם הוא יהודי זה עניין הלכתי שנתון לרבנים ולא למדינה. צריך לתקן את חוק השבות".

    "מי שואמר שהוא רוצה להיות יהודי ואמירתו כנה, אין לאף אחד איתו בעייה, אנחנו משיטים יד אוהבת לכל אדם שרוצה באמת להתגייר, אבל עניני הדת זה לרבנים לא לכל אחד. כמו שאף רופא לא ייתן הוראות בטיחות כך רק הרבנים יכולים לקבוע בעניינים אלו".

    על חוק הגיור מתריע הרב, "מקום המדינה ועד חמישים שנה אחרי הקמת המדינה גוירו רק עשרת אלפים איש, וזה אנשים שהיו מעשרת השבטים, פלאשמורה ועוד. חמישים שנה גוירו רק עשרת אלפים. וב25 שנה האחרונות גויירו 100 אלף איש, בתוך שנה עכשיו רוצים לגייר 450 אלף איש שמתוכם 80 אלף ילדים".

    הרב סיפר על ההיסטוריה של מערך הגיור בישראל, "מה שקרה זה שהיה את הרב שלמה גורן שראה שהמספרים הולכים וגדלים אז נתן הוראה שגם רבני ערים יוכלו לגייר. מרן הרב עובדיה יוסף התנגד לכך בתוקף, זה עבר במועצת הרבנות הראשית על חודו של קול אחד. וראו שרבני ערים מגיירים כמו מגידי שיעורים והיו גם תשלומי כספים והיו מכשלות גדולות".

    עוד הוסיף, "הרב בקשי דורון הפסיק את זה והקימו בתי דין מיוחדים לגיור שזה נקרא הגיור הממלכתי, ואלו נמצאים בקו האדום של הקולות".

    "כדי לגייר צריך להיות מקצועם בגיור, כמו שרופא שיניים לא יוכל לטפל במחלות דם, בגיור צריך להתמקצע, זה לא בוא אליי ותקבל תעודה, זה שיעורים אולפנים, קהילה שתתמוך בגר, מעקב אחרי בהתקדמות הגר, לרב עיר אין את המוסדות הללו. אם אין הספקים בגיור יעבו את מערך הגיור. מי שמכיר את רבנות העיר יודע שרב עיר מחויב לתושבי עירו".

     



    0 תגובות