ד"ר ספורטא: "מדברים על פתיחת השוק לתחרות, אבל זה לא קורה"

    מהדורת הבוקר No Comments on ד"ר ספורטא: "מדברים על פתיחת השוק לתחרות, אבל זה לא קורה"

    ד"ר יצחק ספורטא מנתח את גל עלית המחירים בשיחה עם 'קול חי': "אנו לקראת גל עליה של מחירים. שנים שומעים על פתיחת שוק לתחרות, בתכלס זה לא קורה"

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ד"ר יצחק ספורטא מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת הבוקר על גל עליית המחירים: "המוצרים בארץ בדרך כלל גבוהים מארצות אחרות גם ככה, עכשיו יש סוג של ניצול מצב וחוסר אחריות של היצרנים והסופרים. יש עליות מחירים עולמיות – בהובלה הימית, בחומרי הגלם ועוד ונשאלת השאלה האם היצרנים והסופרים צריכים להעלות מחירים כמו שהם חושבים או להגיד הרווחנו הון בעבר אולי עכשיו אנחנו קצת נמתן".

    לדבריו "חלק מהחברות הן חברות פרטות שאתה לא יודע מה הרווחים שלהם. למשל, האוצר הוציא דו"ח על היבואנים והגיע למסקנה שהרווחים שלהם מאוד גבוהים.

    עם זאת, הוא מסביר: "גם אם תפתח ליבוא אבל אתה נישאר עם אותם יבואנים אז המחירים יישארו גבוהים. כבר חמישים שנה מוכרים לנו סיפור שעוד מעט תהיה תחרות, זה אומר ש-או שאי אפשר שתהיה תחרות או שלא רוצים".

    לאחר מכן הוא התייחס למשבר הדיור: "הדיור זו באמת בעיה מקומית במידה רבה. ממשלות ישראל לדורותיהם מאמינות בשוק וכיוון שכך הן לא עושות את מה שצריך כדי לאפשר דיור נאות לאזרחים".

    "המדיניות שלנו צריכה להיות שלצעירים צריך לתת דחיפה, אפשרות לקורת גג מינימלית באמצעות מדיניות", אומר ד"ר ספורטא. "בדרך יש המון צווארי בקבוק. גם אם המדינה רוצה לבנות עכשיו 100 אלף דירות בשנה היא לא יכולה, כי יש מספר קבלנים מאוד מסוים, בדיוק כמו היבואנים".



    0 תגובות