פלישה או נסיגה? הסאגה שלא נגמרת \\ יומן החוץ עם שלמה ריזל

    שלמה ריזל No Comments on פלישה או נסיגה? הסאגה שלא נגמרת \\ יומן החוץ עם שלמה ריזל

    האם תהיה פלישה רוסית לאוקראינה? מדוע פוטין 'משחק' עם העולם | יומן החוץ עם שלמה ריזל, על הסאגה הבלתי נגרמת ועל הזירה שיני העולם נשואות אליה | האזינו

    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העולם ממשיך לעמוד במתח זה השבוע השני ברציפות, באשר לכוונותיו של נשיא רוסיה פוטין על פלישה לאוקראינה. כן ולא, לא וכן – הידיעות המגיעות מהשטח סותרות ומוסיפות לבלבול ולחוסר האונים, ובמקביל וכפי ששמענו כעת הרוסים לא מפסיקים לרכז כוחות ולהתאמן.

    רגע אחד מדברים בתקשורת האמריקאית על פקודה שניתנה מפוטין לתקוף את אוקראינה, פקודה שרק ממתינה לביצוע בשטח, ורגע אחר אנו מעודכנים שהוא הסכים לפגישה עם ביידן כדי להגיע לעמק השווה, ותקיפה רחוקה מלהיות.

    יש כמה סיבות למשחקים האלו של פוטין. או שהוא חייב לשדר רצינות כמה שיותר, כדי לגרום לברית נאט"ו למצמץ ראשונה ולכן הוא מזיז כלים בשטח, או שמדובר בניסיון להתל במערב, לנסות להרדימו ואז לתקוף.

    בינתיים, הנה דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב מיתמם ואומר כי רוסיה מעולם לא יצאה במתקפה על מדינה אחרת.

    ההערכה היא כי פוטין יפלוש בסופו של דבר והוא מבין שהעולם השתנה ולצאת במתקפה על מדינה ריבונית הוא לא עניין של מה בכך. שבעולם היום אי אפשר לצאת למלחמה גם אם אתה רוסיה הגדולה ולכן הוא מנסה להראות שפניו גם לדיפלומטיה.

    בינתיים הרוסים ממשיכים עם הפרובוקציות שלהם ומאשימים את האוקראינים כי הם מנסים לתקוף. כך למשל מרגל אוקראיני לכאורה שנתפס על ידי הרוסים סיפר על תוכניותיהם לפגוע ברוסים וברופבליקת דונבאס של הבדלנים הפרו רוסיים במזרח אוקראינה.

    כדי להשלים את התמונה, נשמע כאן ביום שישי האחרון ‏דניס פושילין, ראש הרפובליקה המורדת של דונייצק, קורא לאזרחים לעזוב את העיר מחשש מפני מתקפה אוקראינית קרובה. עשרות אלפי בני אדם עזבו כבר את האזור לתוככי רוסיה.

    ביום אחר הצהריים פושילין, בנאום שהועבר בכל כלי התקשורת הרוסיים פנה לפוטין ואמר כי נוכח התקיפות האוקראיניות בימים האחרונים, הרפובליקה העממית של דונייצק זקוקה לתמיכה צבאית מרוסיה וטוען ש"המצב קריטי".

    בשל כך פוטין כינס מיד אחר כך ישיבה בלתי מתוכננת של מועצת הביטחון הלאומי הרוסית והפציר בחבריה להיענות לבקשת הרפובליקה. בנאום בסיום הפגישה אמר פוטין כי "ההפיכה" באוקראינה בלתי חוקתית ועקובה מדם וכי אוקראינה מתכוונת לפתוח במבצע צבאי לכיבוש קרים.



    0 תגובות