סיימנו להיות פרייארים

    עפר גדנקן No Comments on סיימנו להיות פרייארים

    חותכים בעמלות המנופחות שגוזרות קופות הפנסיה מתקציב הפרישה שלנו – וחוסכים יותר כסף לפנסיה
    כתב: שלמה מן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אין צורך להיות כלכלן אנליטי או סוקר מומחה, כדי להרגיש את עליית המחירים שמתרחשת לאחרונה בכל תחומי הצריכה. גם האזרח הפשוט, זה שנכנס לצרכניה השכונתית ומרפרף במבטו על מדפי המוצרים ירגיש בהבדל הדרמטי שחל בימים האחרונים. לא מדובר על עליה הדרגתית מתונה וסבירה אלא בנסיקה במחיריהם של מוצרים רבים, שירותים ועוד. לחברות והמונופולים הכלכליים תירוצים למכביר: שרשראות אספקה שהסתרבלו וייקרו את חומרי הגלם, חוסר בעובדים והעלאות שכר, מדדים, מכסים מיסים ומה לא. אך עם התירוצים האלו האזרח הקטן לא יכול להגיע למכולת.

    אנו מדברים על אחוזים משמעותיים בכל תחומי החיים. החל בדיור ותחבורה וכלה בצריכה. מחירי הנדלן בשנה החולפת עלו ביותר מ10.3% בשקלול כשהצפייה הייתה על עליה מתונה של כ5%-6%, מדד התשומות השלים אף הוא עליה של חצי אחוז שהתווספה ל5.6% מתחילת השנה (השלכה משמעותית לרוכשי דירות). הדלק זינק בעשרות אגורות ונמכר סביב מחירי ה-6.60 ש"ח וצפוי אף להתייקר בעתיד (וזאת בעיקר בשל המיסוי הגדול עליו). מחירי הכלים החד פעמיים עלו ב-100%(פי 2!) וזאת "הודות" להתחשבותה של הממשלה הנוכחית באזרחיה. גם הסוכר כנראה הפך לזהב, כאשר על משקאות שמכילים יותר מ-5 גרם סוכר על 100 מ"ל, מוטל מס בסכום של שקל אחד לליטר. אסם (נסטלה) ועוד מונופלים ריכוזיים העלו מחירים באחוזים משמעותיים על כל המגוון של המוצרים שלהם. והרשימה מתארכת עוד ועוד – כשהארנק נהיה "קטן" מול תוספת המחירים הכללית.

    ההערכה היא שסך העלאות המחירים יתורגם בסופו של חודש לכדי כ-600 ש"ח הוצאות נוספות מדי חודש בחודש ובסה"כ אלפי שקלים בשנה.

    אל מול ההעלאות הדורסניות הללו וההתייקרות הגורפת במשק לתאגיד הביטוח גפן בסד – תאגיד הפיננסים והביטוחים הגדול ביותר במגזר החרדי בעל מוניטין של 25 שנה בתחום – ישנה תשובה נצחת.

    בשנים האחרונות 'גפן בסד' רשמה הישגים רבים בכל תחומי הביטוח: היא יצרה קולקטיב בריאות לקהלים ומגזרים, הרחיבה והוזילה את ביטוחי החיים וגם את הוזילה את ביטוחי חיים לצורך משכנתא – בכ50% מהעלות בבנק.

    אך גולת הכותרת היא החסכון המסיבי שהשיגה ללקוחותיה בפנסיה. אלו הם דמי הניהול של הפנסיה שגפן בסד הצליחה לחתוך בהן בכ80% הנחה. והמשמעות של זה זו הוזלה ממוצעת בחסכון הפנסיוני של כ-1,500 ש"ח בשנה.

    לא צריכים לפתוח מחשבון כדי להבין את המשמעות של הכפלת הסכום הזה בריבית של השקעה כשרה בשוק ההון לאורך עשורים. החסכון בעמלות הפנסיה יתורגם לנו בזמן הפרישה לעשרות אלפי שקלים נוספים בקופת הפנסיה. אנחנו נרגיש את זה בקצבה החודשית וברמת החיים הגבוהה שנוכל לאפשר לנו. הכל בגלל פעולה קטנה שעשינו בימים האלו ובה חתכנו בעמלות הניהול של קופת הפנסיה.

    "אנחנו יודעים שאף אחד לא אוהב להתעסק עם הפנסיה שלו. רבים גם אינם בקיאים במספרים וחסרים את הפניות לערוך השוואות בין הקופות. תנו לנו לעזור לכם בזה. אנחנו נערוך לכם בדיקה מקצועית מקיפה לביטוחים הפנסיונים שלכם ונחתוך לכם בעלויות.

    את הבדיקה הזו אנו מציעים לציבור הגדול והיקר שלנו ללא עלות וגם ללא התחייבות" משתף ר' שלומי גפן מנכ"ל החברה. "אני מציע לכל המעוניין לפעול אל מול יוקר המחיה ולעשות את ההשתדלות הנכונה מבחינתו, ולהרים טלפון לעשרות נציגי השירות המסורים שלנו שממתינים לכם בטלפון: 077-444-7777" או כאן בקישור



    0 תגובות