ירושלים: מבצע חיסוני הפוליו רושם הצלחה

    נתי קאליש No Comments on ירושלים: מבצע חיסוני הפוליו רושם הצלחה

    לאחר חשיפת מקרה הפוליו בירושלים והחשש מפני הדבקה מסוכנת עיריית ירושלים יצאה במבצע חיסונים מהיר במוקדי טיפת חלב | בעקבות ההיענות נרשם מהפך במאה שערים והגיעו בשכונה לכמעט מאה אחוזי התחסנות

    צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מיד עם חשיפת מקרה הפוליו בירושלים ניתנה הוראה במערכת העירונית להירתם למבצע חסר תקדים: למהר ולחסן את האוכלוסייה כדי למנוע תחלואה. המציאות העגומה לימדה כי בחלק מהשכונות אחוזי ההתחסנות לפוליו היו נמוכים, ונוצר חשש אמיתי לשלומם של הילדים. 

    בהוראת ראש העיר משה ליאון ובתיאום עם משרד הבריאות, טיפות החלב העירוניות החלו לתת שירות במתכונת חירום, כחלק מההיערכות הרחיבו את שעות עבודה וזכו לתגבור אחיות מחסנות שהגיעו גם מערים אחרות. 

    במקביל, יצא ראש העיר בקמפיין תקשורתי וקהילתי מאסיבי ופנה לרבנים מכל המגזרים, על מנת לעודד את התושבים להגיע ולהתחסן. במרכז מהקמפיין הייתה דמותו של איש החינוך הרב מרדכי בלוי שסיפר בתיעוד גלוי לב וראשוני על מחלת הפוליו שעבר בילדותו, ועל הקשיים שחווה בעקבותיה, עד היום. הדברים המרגשים והכואבים הגיעו לכל בית, ועודדו גם את אחרוני המפקפקים ללכת ולהתחסן. 

    לאחר מספר ימים מפרסמת העירייה שכ 6000 חיסוני פוליו ניתנו עד יום חמישי. חלק גדול מהם בתחנות בהן הכיסוי החיסוני נמוך יחסית. ובמספרים הכלליים: ילידי 2021 הגיעו ל-80 אחוזי כיסוי חיסוני, ואילו ילידי 2020 שהתחסנו במנה שניה הגיעו כבר ליותר מ-90 אחוזי כיסוי. 

     



    0 תגובות