נחשף: המכתב האחרון של מרן שר התורה זצוק"ל

    אבי יעקב No Comments on נחשף: המכתב האחרון של מרן שר התורה זצוק"ל

    מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל חתם לפני כמה ימים לבקשת אגודת ישראל באמריקה על מכתב המעודד אנשים להרבות בלימוד התורה בחג הפורים בעקבות מצב המלחמה באוקראינה, וזהו כנראה אחד המכתבים האחרונים שלו

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משעות הבוקר אתמול רחובות בני ברק התמלאו במאות אלפי אנשים מכל הקצוות בעם ישראל שהתקבצו סביב מיטתו של מרן שר התורה, בלבבות שבורים ועיניים מלאות דמעות לחלוק כבוד אחרון ולבכות את הבשורה הנוראה על פטירתו של מרן רבי חיים קנייבסקי, זכר צדיק וקדוש לברכה.

    כידוע, השפעתו של מרן שר התורה על עולם התורה ועל היהדות בעולם כולו הייתה חסרת תקדים בוודאי בתור מי שהיה המנהיג שכולם שיחרו לפתחו, גאון הדור והסמכות התורנית הבולטת של כלל ישראל גם פוליטת ובוודאי תורנית ורוחנית.

    על מכתבים רבים חתם מרן בחייו, אך כעת מתפרסם כי מכתבו האחרון של מרן הגר"ח זצוק"ל נחתם ככל הנראה בשבוע שעבר על קריאה של אגודת ישראל בארה"ב, המעודד אנשים להגביר את לימוד התורה שלהם בפורים בעקבות המלחמה ומצב היהודים באוקראינה.

    לצוואה ברורה לא זכינו, אך ודאי שמורשתו של מרן היא לימוד והתמדה בתורה הקדושה, כמו שהוא בחיים חיותו ניצל כל רגע ורגע פנוי להגות בתורה. אפשר שחתימה זו היא מעין צוואה עבורינו ממרן זיע"א, לדעת שבכל צער וצרה של עם ישראל התגובה הראויה היא להתחזק ולהוסיף בלימוד התורה.

     



    0 תגובות