הממשלה החליטה: יוקמו חמישה יישובים חדשים בנגב

    איתי גדסי No Comments on הממשלה החליטה: יוקמו חמישה יישובים חדשים בנגב

    הממשלה אישרה היום את הצעתם של ראש הממשלה, שרת הפנים, ושר הבינוי והשיכון, להקמת חמישה יישובים במרחב הנגב הצפוני – יישובי מבואות ערד | שרת הפנים הסבירה מוקדם יותר כי היא עושה את הצעד בניגוד לדעתם של אנשי התכנון והאוצר שלטענתה חיים בעבר | בתוך הקואליציה נרשמו גם התנגדויות למהלך בין היתר של חבר הכנסת מוסי רז

    צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה היום את הצעתם של ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד, ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין, על הקמת חמישה יישובים במרחב הנגב הצפוני – יישובי מבואות ערד. ההחלטה על הקמת היישובים התקבלה בתום עבודת מטה רחבה בשיתוף החטיבה להתיישבות, ובהתאם להמלצת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה.

    במסגרת ההחלטה יוקמו חמישה ישובים כפריים קהילתיים בחלקו הדרום מזרחי של חבל מבואות ערד, ובהתאם להמלצת המועצה הארצית, אחד מיישובי מבואות ערד יוקם עבור האוכלוסייה הבדואית. ההחלטה מקודמת לאור חשיבות ההתיישבות באזור הצפון מזרחי של מטרופולין באר שבע, ועל מנת לחזק את ההתיישבות המוסדרת והקיימת, וכן להמשיך את הרצף ההתיישבותי במרחב שבין מיתר לערד.

    ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בפתח ישיבת הממשלה: "זוהי בשורה חשובה לכל יושבי האזור וחלק מתהליך ההסדרה של חבל הארץ הזה, שהוזנח משך כל-כך הרבה שנים. המטרה שלנו היא להחזיר את המדינה לנגב – ציונות 2022. לא אקס טריטוריה ולא מערב פרוע, אלא מקום שמדינת ישראל נוכחת בו – גם במשילות וגם במשאבים" אמר בנט.

    שרת הפנים שקד אמרה בישיבת הממשלה: "העברנו היום בממשלה את חלקה השני של אחת מההחלטות הכי מרגשות והיסטוריות שהעברנו בכל שנותיי כשרה בממשלות ישראל. בן גוריון אמר 'שבנגב ייבחן העם בישראל' – ובכן, אנחנו בהחלט מיישמים את חזונו. ליישוב הנגב ותפיסת הקרקע יש חשיבות ציונית גדולה אך יותר מזה, יש להחלטה הזו חשיבות אסטרטגית אדירה לחיזוק המשילות בנגב", אמרה שרת הפנים.

    שר הבינוי והשיכון זאב אלקין הוסיף: "קידום הקמת יישובים חדשים בנגב הינו חזון ההתיישבות הציונית. הקמת יישובים חדשים תניע תושבים ממרכז הארץ דרומה, תחזק את כלכלת הנגב ותגביר את בטחון התושבים באזור כולו. אנשי משרד הבינוי והשיכון יפעלו למען פיתוח הפריפריה הן במטרה לפתח יישובים חדשים, עליהם אנו עומלים ממש בימים אלה, והן לחזק את היישובים הקיימים" אמר אלקין.

    ישי מרלינג- יו"ר החטיבה להתיישבות, : "אני מברך את ממשלת ישראל על העברת ההחלטה החשובה שנוגעת ליישובי מבואות ערד. אנשי החטיבה להתיישבות פעלו לגיבוש והעברת התכנית משנת 2006, דרך החלטת הממשלה הראשונה ב-2011, יחד עם גורמי המקצוע בממשלות ישראל ובמשרדים השונים. אני מברך את ראש הממשלה, השרים ואנשי המקצוע על העברת החלטת הממשלה היום, זו אמירה ציונית-אסטרטגית חשובה ביותר" אמר מרלינג.

    יו"ר סיעת ימינה חה"כ ניר אורבך ברך על ההחלטה להקמת היישובים החדשים בנגב וכתב: "אני מברך את הממשלה והשרים שקד ואלקין, על ההחלטה החשובה להקמת יישובים בנגב. כחלק מהחזרת המשילות- יישוב הנגב הוא מהלך בסיסי וחשוב" כתב אורבך.

    ‏מוקדם יותר הסבירה שרת הפנים שקד בוועידת הנדל"ן של גלובס בנוגע להקמת יישובים חדשים: "בעניין הנגב המציאות היא שונה והשיקולים לא צריכים להיות רק כספיים וסביבתיים. אנחנו רוצים לחזק את הנגב בהתיישבות יהודית. ‏אני עושה את זה למרות התנגדותם של אנשי התכנון ואנשי האוצר. גורמי התכנון חיים בכמה עשורים אחורה, בכל ערי הדרום כל שיווק נחטף ויש ביקוש אדיר והיצע קטן" הסבירה שקד.

    מנגד, חה"כ מוסי רז ממרצ התנגד למהלך הקמת הישובים חדשים בנגב ואמר: "ההצעה שעלתה היום בממשלה: להקים עשרה ישובים חדשים בנגב, מנוגדת לכל הגיון סביבתי, חברתי, כלכלי ותכנוני. זה ניסיון של שקד להשליך את הגיון ההתנחלות גם בתוך הארץ. זו תהיה פגיעה חמורה בתושבי הנגב – יהודים וערבים כאחד" כך לדברי רז.

    גם יו״ר סיעת מרצ, ח״כ מיכל רוזין מהקואליציה מתנגדת להחלטה ואומרת: "הקמת ישובים חדשים פוגעת במרקם החיים המשותפים בנגב, מבזבזת משאבים והורסת את השטחים הפתוחים. מחזקת את השרה תמר זנדברג שנלחמת על עמדותינו בממשלה" אמרה חברת הכנסת רוזין.

    גם באופוזיציה לא שותקים, ויו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה הגיב: "שקד וממשלת השינוי מפקירים את הנגב על מזבח העליונות היהודית. במקום הכרה וחיזוק היישובים הקיימים הממשלה החליטה על הקמת ישובים חדשים עם ועדות קבלה שיבטיחו הפרדה גזענית. זו החלטה רעה שתפגע בישובים הקיימים ובטבע, וכל תושבי הנגב ישלמו עליה דורות קדימה, ערבים ויהודים" אמר עודה.

    מהקצה השני של האופוזיציה הגיב גם ח"כ איתמר בן גביר ואמר: "ממשלת הכל דיבורים, בין ההחלטה לביצוע מי שמחליט זה בעל הבית מנסור עבאס שיתנגד. האישור של הממשלה נועד כדי לזרות חול בעיני הציבור, בינתיים היא דואגת להרוס יישובים קיימים ולבריחת יהודים מהנגב. הציבור שמאס בממשלה שפוגעת בהתיישבות. הממשלה הרעה תמשיך להרוס יישובים, כמו שהרסו לאחרונה, ליד כוכב השחר וההצהרה על הקמת יישובים בנגב לא תכפר על המעשה הנפשע בהריסת יישובים ופינוי מתיישבים" אמר בן גביר.

     

     



    0 תגובות