פעילי 'יד לאחים' ביקרו במעונם של גדולי ישראל | תיעוד

    נתי קאליש No Comments on פעילי 'יד לאחים' ביקרו במעונם של גדולי ישראל | תיעוד

    לקראת חג הפסח, ביקרו פעילי ארגון 'יד לאחים' בבתיהם של גדולי ישראל והציגו בפניהם "הגדה של פסח" בערבית שנשלחה ליהודים אנוסים במדינות ערב | הרבנים חיזקו את הפעילים ועודדו אותם בעבודת הקודש שהם עושים

    יד לאחים
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משלחת מצומצמת של יד לאחים נכנסה בימים האחרונים למעונו של כ"ק אדמו"ר מטשרנוביל שליט"א על מנת להציג בפניו את פעילות יד לאחים לפדיון שבויים והצלת יהודים תועים משבי המיסיון ומטמיעה בקרב בני עם ניכר.

    האדמו"ר שמע מפי הרב יואב-זאב רובינסון, מבכירי הפעילים בארגון, סקירה נרחבת אודות מלאכת השמד המיסיונרית בארץ הקודש והיקפה והתבונן ברגש עצום במראות של צעירים יהודיים שהיו חברים בכתות המיסיון וכיום חובשים את ספסלי בית המדרש. האדמו"ר התרגש לשמוע על חתונות שעורך ארגון יד לאחים לניצולי המיסיון אשר מקימים בתים נאמנים בישראל ובירך את המשלחת בהצלחה רבה בעבודת הקודש לפדיון שבויים ולהצלת נפשות מרדת שחת.

    ימים אחדים לאחר מכן נכנסה משלחת נרחבת של כלל מנהלי המחלקות למעונו של כ"ק אדמו"ר מערלוי שליט"א שבמשך שעה ארוכה האזין  לדברי הפעילים ובראשם הרב חיים אייזנברג שהציג בטוב טעם את הפעילות הענפה של המחלקות השונות. מעת לעת, כששמע על צרותיהם של ישראל המגיעות לפתחי הארגון-של יהודים שנפלו לכתות המיסיון והמירו דתם או כאלו הנמצאים בכפרים הערביים בצרה ובשביה, נאנח האדמו"ר עמוקות וזעק בקול: "אוי, ריבונו של עולם"

    הרב בנימין קלוגר, ותיק הפעילים במחלקה להצלה ממיסיון של יד לאחים הרחיב על פעילות המיסיון בעיר הקודש ירושלים, ואף סיפר על מתחם מיסיונרי שפעל בשנה האחרונה במרחק של רחובות ספורים מהיכל בית המדרש הגדול של ק"ק ערלוי אשר נסגר ממש בימים אלו בשל פעילות מאומצת של הפעילים המסורים. הרב קלוגר גם סיפר מזווית אישית על היכרותו עם כ"ק האדמו"ר בעל ה'אמרי סופר' מערלוי זצוק"ל, שחיבבו וקירבו.

    המשלחת המורחבת ובראשה הרב שמואל ליפשיץ, מראשי הארגון, זכתה להיכנס לביקור נדיר גם במעונו של כ"ק גאב"ד 'זכרון מאיר' שליט"א. עם כניסת המשלחת הזכיר הגאב"ד את הקשר ההדוק שהיה לזקנו בעל 'שבט הלוי' זצוק"ל עם מייסד יד לאחים הגרש"ב ליפשיץ זצ"ל. פעילי יד לאחים הפתיעו כשהציגו תמונה של נער בר מצוה יהודי, נכד של שייח' בשכונת שועפט שחזר ליהדות ע"י פעילות הארגון, כשהוא מתברך אצל אביו, בעל מחשבת הלוי' זצוק"ל. הגאב"ד התרגש מאוד לראות את התמונה ואת הקשר שהיה גם לאביו זצ"ל עם ארגון הפעילים. 

    הפעילים חשפו בפני הגאב"ד מהדורה חדשה של "הגדה של פסח – בערבית" היוצאת לאור בימים אלו ע"י מחלקת ההתבוללות ביד לאחים, הנשלחת למקומות הנידחים ביותר במדינות ערב, ומיועדת ליהודים אשר מקיימים אורח חיים יהודית בצנעה ונמצאים בקשר עם פעילי המחלקה.

     

     

     

     



    0 תגובות