הכלכלן ד"ר בנימיני: "העלאת הריבית נועדה לרסן התייקרויות"

    מהדורת הבוקר No Comments on הכלכלן ד"ר בנימיני: "העלאת הריבית נועדה לרסן התייקרויות"

    ד"ר אלון בנימיני מנהל יחידת מודלים בבנק ישראל ב'מהדורת הבוקר': "כשבנק ישראל מעלה את הריבית זה לרסן התייקרות בכלל ההוצאות, הרבית בשנים האחרונות הייתה נמוכה ובגלל זה הייתה העלאת מחירים כללית. הצפי שבעוד שנה הריבית תעלה שוב. בנק ישראל הוא גוף עצמאי, אבל הממשלה היא כן שחקן מרכזי כאן"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ד"ר אלון בנימיני, מנהל יחידת המודלים בחטיבת המחקר בבנק ישראל שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על העלאת הריבית על ידי בנק ישראל, עליה הוחלט אתמול. "הריבית עולה מ-0.1 ל-0.25. מה שאנחנו רואים במיידי הוא כמובן התייקרות של מוצרים בעקבות ההעלאה, בעיקר ההלוואות, אבל כשהבנק מעלה את הריבית התכלית היא למנוע התייקרות גורפת של כלל המוצרים והשירותים".

    לדבריו "ההתייקרות המסוימת שעכשיו תהיה בהלוואות היא תשלום מסוים שנועד למנוע התייקרות משמעותית ורוחבית בכלל ההוצאות שלנו. לאורך הרבה מאוד שנים הריבית הייתה נמוכה וזה עודד העלאת מחיר. כי זה מעודד אנשים לחסוך פחות וליטול יותר הלוואות, ובאופן עקיף זה מעודד אותם לצרוך יותר".

    עוד הסביר בנימיני: "ישראל מאוד מושפעת מהעולם, אבל הריביות בעולם לא מכתיבות את הריביות של בנק ישראל. ההחלטה על הריבית תלויה בהתפתחויות. הבשורה פה היא לא ההעלאה עצמה אלא שהריבית התחילה מסע שנכון לעכשיו, נראה לפי התחזיות שלנו שבעוד שנה היא תגיע לאחוז וחצי. אלה התחזיות כרגע".



    0 תגובות